کد خبر: 1201189
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کاهش همزمان محبوبیت نتانیاهو و بایدن در اراضی اشغالی و آمریکا تحت تاثیر فرسایشی شدن جنگ غزه و اثبات جنایات بی حدوحصر صهیونیست ها، جایی برای تنفس این دو سیاستمدار قاتل باقی نگذاشته است. طوفان الاقصی و جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

جوان آنلاین: رئیس جمهور آمریکا ، در حال مخابره کردن آدرس ها و علائم نادرست و دروغینی به نظام بین الملل در قبال جنگ غزه است. جوبایدن در سخنرانی اش به مناسبت آتش بس در جنگ غزه مدعی شده است:«یکی از دلایل حمله حماس به اسرائیل، همکاری ما با ریاض و تل آویو برای عادی سازی روابط بین آن هاست . در حال همکاری نزدیک با عربستان سعودی و سایر کشورها برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم.»

به گزارش روزنامه رسالت، بایدن در این سخنان، اساسا اشاره ای نسبت به مخالفت محکم اولیه خود با آتش بس موقت در غزه و تغییر نظر کاخ سفید پس از اثبات ناتوانی میدانی تل آویو و واشنگتن نداشته است. قطعا استراتژیست‌های مطرح حزب دموکرات و جمهوری خواه، هرگز تصور تن دادن به آتش بس از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را نمی کردند.

فرماندهی میدانی و فرامتنی جنگ غزه بر عهده کاخ سفید ، پنتاگون و سنتکام بوده و نتانیاهو نیز در این مسیر، نقش یک عامل را بازی کرده است. در چنین معادله ای، نابودی حماس ، کشف و انهدام کامل مجاری و تونل های ارتباطی زیرزمینی در نوار غزه و آزادی همه اسرای صهیونیستی ، تبدیل به اهداف تعیین شده دشمن شده بود. اهدافی که بایدن و نتانیاهو اصرار داشتند قطعا در زمانی کوتاه به آن ها دست خواهند یافت!

بااین حال ۴۸ روز بعد از نسل کشی تمام عیار صهیونیست ها در نوار غزه، بایدن و نتانیاهو ناچار به عبور از خط قرمزی شدند که بارها بر لزوم حفظ آن تاکید داشتند! کاهش همزمان محبوبیت نتانیاهو و بایدن در اراضی اشغالی و آمریکا تحت تاثیر فرسایشی شدن جنگ غزه و اثبات جنایات بی حدوحصر صهیونیست ها، جایی برای تنفس این دو سیاستمدار قاتل باقی نگذاشته است. طوفان الاقصی و جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

موافقت تنها حدود ۲۵ درصد از صهیونیست ها با استمرار نخست وزیری نتانیاهو و ناکامی های مکرر بایدن در نظرسنجی های عمومی و ایالتی در برابر ترامپ (جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی) نشان دهنده موفقیت جبهه مقاومت در بر هم ریختن محاسبات راهبردی و تاکتیکی دشمنان در عرصه متنی و فرامتنی نبرد غزه می باشد.

بدیهی است که این شکست و ناکامی دشمنان، معطوف به دوران آتش بس موقت نخواهد شد و آثار و تبعات نسل کشی گسترده بایدن و نتانیاهو در نوار غزه گریبانگیر کلیت موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس و ساختار حکمرانی آمریکا خواهد شد. حتی انتقال قدرت میان جریان محافظه کار و لیبرال در اراضی اشغالی و همچنین تغییر بازیگران دموکرات و جمهوری خواه در کاخ سفید، منجر به نجات تل آویو و واشنگتن از بحران بی انتهای جاری نخواهد شد.

بایدن درحال حاضر درصدد مدیریت بازی مقصرسازی شکست خود و تل آویو در جنگ غزه است و یکی از این راهکارها، تفسیر و توصیف وارونه ماجراست. بااین حال، افکار عمومی دنیا با مقایسه مواضع روزهای نخست جنگ غزه (مواضع زوج بایدن-نتانیاهو) و آنچه امروز در قالب آتش بس موقت رخ داده، بیش ازپیش متوجه عمق و دامنه شکست دولت آمریکا رژیم اشغالگر قدس شده‌اند...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار