کد خبر: 1211048
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
خبرگزاری رویترز امروز در تحلیلی راهبرد جدید واشنگتن علیه صنعا را مورد بررسی قرار داد و نوشت که رئیس جمهوری آمریکا از یک سو به دنبال تضعیف نیروهای یمنی است و از سوی دیگر از نابودی آنها پرهیز می کند که این امر در کنار استقبال یمنی ها از رویارویی با این کشور می تواند به طولانی شدن درگیری ها در منطقه بینجامد.

جوان آنلاین: رویترز به نقل از کارشناسان نوشت که راهبرد جدید جو بایدن در قبال یمن با هدف تضعیف نیروهای یمنی طراحی شده اما به دنبال در هم شکستن آنها یا درگیری مستقیم با ایران نبوده و این امر خطر درگیری درازمدت در منطقه را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، به نظر می ‌رسد این راهبرد که برای مجازات حملات نیروهای یمنی به کشتیرانی در دریای سرخ تنظیم شده و ترکیبی از حملات نظامی محدود و تحریم‌ هاست، به دنبال جلوگیری از یک درگیری گسترده ‌تر در خاورمیانه باشد. اما مشخص نیست که آیا هدف اصلی بایدن که همان توقف حملات شبه‌نظامیان است، محقق گردد یا خیر.

به گفته تحلیلگران چنین تلاش کجدار و مریزی می ‌تواند به معنای ادامه بی‌ ثباتی در تنگه باب المندب باشد بدون آنکه خطر رویارویی نظامی منطقه ‌ای گسترده تر را از بین ببرد.

برخی از مقام ها و کارشناسان آمریکایی بر این باورند که نیروهای یمنی از رویارویی با آمریکا استقبال می کنند و معتقدند که این مواجهه، حمایت مردمی را برای آنها به ارمغان آورده و نقش آنها را در "محور مقاومت" برجسته می کند.

به نظر می رسد که یمنی ها بر این باورند که می توان بمباران های آمریکا را تحمل کرد، حتی اگر برخی از انبارهای موشک و هواپیماهای بدون سرنشینشان نابود شوند.

"آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (۲۷ دی) به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

رسانه های آمریکایی نیز بامداد امروز به نقل از "یک مقام آمریکایی" گزارش داد که ایالات متحده برای چهارمین بار در یک هفته گذشته به یمن حمله کرد و چندین مکان پرتاب موشک را به صورت پیشدستانه هدف قرار داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار