کد خبر: 1215492
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ماه گذشته بود که پنجره پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مالیات رادوشوویچ بسته شد، به همین دلیل سرخپوشان امکان فعالیت در نقل و انتقالات را ندارند.
دنیا حیدری

 جوان آنلاین: عدم توجه به اولویت‌ها، بار دیگر پرسپولیس را به چالش کشیده است! مدیریتی که گویا نمی‌تواند همزمان در دو جبهه فعالیت داشته باشد که اگر داشت، خریدهای پرسپولیس برای ثبت قرارداد‌های خود به در بسته نمی‌خورد. 
ماه گذشته بود که پنجره پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مالیات رادوشوویچ بسته شد، به همین دلیل سرخپوشان امکان فعالیت در نقل و انتقالات را ندارند. هرچند که تصور می‌شد پرونده این دروازه‌بان با پرداخت قسمت سوم در تیرماه بسته شود، اما این‌بار مالیات اوست که پرسپولیس را یقه و پنجره نقل و انتقالاتش را مسدود کرده است تا امکانی برای ثبت قرارداد ابوالفضل بابایی، عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف در نقل و انتقالات زمستانی نباشد. 
 
تقریباً چهار سال قبل، همین موقع‌ها بود که انصاریفرد اقدام به تمدید قرارداد رادوشوویچ کرد، آن‌هم به مدت سه سال! رادو محبوبیت خاصی بین هواداران داشت. او یک نیمکت‌نشین کم‌حاشیه بود که در اندک زمان حضورش درون چهارچوب دروازه سرخپوشان عملکرد نسبتاً خوبی داشت، اما محبوبیت او بیشتر بابت خوشحالی‌هایش در پی گلزنی تیم و مهار ضربات مهلک توسط بیرانوند بود که از رفاقتی عمیق بین دروازه‌بان‌های پرسپولیس خبر می‌داد و عرقی که رادو به تیم داشت. با وجود این او بیشتر مواقع نیمکت‌نشین بود و تمدید سه ساله قرارداد یک دروازه‌بان نیمکت‌نشین اصلاً منطقی نبود. با وجود این انصاریفرد در نیمه بهمن ۹۸ قرارداد این دروازه‌بان را به مدت سه سال تمدید کرد، قراردادی که مدت‌ها دست پرسپولیس را در پوست گردو گذاشته است. 
 
با وجود گذشت چند ماه از تسویه‌حساب با رادو، پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس هنوز هم به دلیل مشکلات ناشی از قرارداد با این دروازه‌بان کروات بسته است، البته این‌بار به دلیل مشکلات مالیاتی. مالیاتی که چیزی حدود ۱۰، ۱۲ میلیارد تومان است، رقمی درشت برای پرسپولیس که کار این تیم را در فصل نقل و انتقالات زمستانی به چالش کشیده، آن‌هم در شرایطی که مدیریت باشگاه برخلاف ابتدای فصل، عملکرد نسبتاً خوبی در جذب بازیکن برای حل و فصل نقاط ضعف سرخپوشان داشته است، اما هیچ یک از خرید‌های پرسپولیس اجازه ثبت ندارند. در واقع براساس اعلام سامانه جدید فیفا، باشگاه پرسپولیس تنها تا زمان حل پرونده از فعالیت نقل و انتقالاتی محروم خواهد بود. البته این نخستین بار نیست که سرخپوشان با این مشکل مواجه می‌شوند. تیرماه سال جاری نیز یکی از عمده مشکلات پرسپولیس بسته بودن پنجره نقل و انتقالات بود. اتفاقی که حالا یک‌بار دیگر یقه این تیم را گرفته، آن‌هم در شرایطی که سرخپوشان با اوستون اورونوف، ابوالفضل بابایی، عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر قرارداد بسته‌اند، اما اجازه ثبت قرارداد آن‌ها را ندارند، تا زمانی که مالیات قرارداد رادو را پرداخت کنند. البته پرسپولیس می‌تواند مثل همیشه کار را به درازا بکشاند تا رقم مالیات افزایش یابد، اما مسئله اینجاست که تیم‌ها تنها تا هفتم اسفندماه است که اجازه فعالیت در نقل و انتقالات را دارند و باید دید این‌بار پرسپولیس از فرصت باقیمانده استفاده می‌کند یا بی‌کفایتی‌های مدیریتی بار دیگر سرخپوشان را با چالشی جدی درگیر خواهد کرد. 
 
هفته نخست آذر‌ماه ۱۴۰۰ بود که این گلر کروات پس از دریافت ۵۰ هزار یورو و تسویه‌حساب مطالبات فصل گذشته به دلیل اختلافات مالی با باشگاه پرسپولیس به شکل ناگهانی ایران را ترک کرد! در شرایطی که دیگر بازیکنان پرسپولیس ۶۰ درصد از حقوق و ۵۰ درصد از پاداش خود را گرفته بودند، دریافتی رادو کمتر از ۵۰ درصد دستمزد بود و همین موضوع دلخوری این دروازه‌بان را به دنبال داشت. البته رادو همان ابتدای امر اقدام به شکایت نکرد و فرصتی ۱۵ روزه برای پرداخت مطالباتش به باشگاه داد که مسئولان پرسپولیس هیچ استفاده‌ای از آن نکردند تا کار به شکایت بکشد. طلب رادو از پرسپولیس تا پایان فصلی که نیمه‌کاره گذاشته بود ۲۰۰ هزار دلار بود، اما با توجه به قراردادی که انصاریفرد از خود به یادگار گذاشته بود، پرواضح بود که این داستان سر دراز دارد، چراکه او می‌توانست به دلیل عدم تعهد باشگاه، رقم قرارداد دو سال بعد را هم که به ترتیب ۲۵۰ و ۲۷۰ هزار یور بود، بگیرد! یعنی رقمی در حدود ۹۹۰ هزار یورو برای سه فصل که در نهایت کمیته وضعیت فیفا پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۸۶۶ هزار یورو (من‌های غرامت شکایت، دادرسی و ...) کرد. طلبی که پرداخت آن تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشت، اما تسویه‌حساب با رادو هم نتوانست پایانی بر این داستان باشد، داستانی که سطر به سطر آن نشان از بی‌کفایتی مدیران نالایقی داشت که دست‌شان تا آرنج در جیب مردم و بیت‌المال است. 
 
مدیریت پرسپولیس حداقل دو ماهی می‌شود که از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این تیم باخبر است، اما ترجیحش جذب بازیکن بوده تا پرداخت مالیات رادو جهت ثبت قرارداد نفرات جدید. حال آنکه این تیم با بهترین بازیکنان هم نمی‌تواند به جایی برسد تا زمانی که آن‌ها اجازه بازی نداشته باشند. مسئله مهمی که گویا برای درویش اهمیت چندانی ندارد که همچنان به قوت خود باقی است.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، پرسپولیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار