کد خبر: 1223419
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد حدود ۷/۱ میلیون تن از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از منازل خود آواره شده‌اند
 
جوان آنلاین: آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد حدود ۷/۱ میلیون تن از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از منازل خود آواره شده‌اند. 
 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، آنروا دیروز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شش ماه کوچ بی‌پایان؛ حدود ۷/۱ میلیون تن از آغاز جنگ غزه به‌اجبار پا به فرار گذاشته‌اند.» آنروا همچنین اعلام کرد: «از زمان شروع جنگ در غزه، مراکز آنروا برای تأمین سرپناه در شرایط اضطراری برای هزاران خانواده‌ای که در جست‌وجوی امنیت هستند و جایی برای رفتن ندارند، استفاده شده است.» همزمان، برنامه جهانی غذا مجدداً هشدار داد که «قحطی بیش از هر زمان دیگری در شمال نوار غزه نزدیک است و پس از شش ماه درگیری، همه در نوار غزه با گرسنگی روبه‌رو هستند.» این نهاد بین‌المللی تأکید کرد که انتخاب در غزه روشن است؛ یا افزایش ورود کمک‌ها یا قحطی. همچنین وزارت بهداشت غزه با اشاره به حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی در غزه گفته که در صورت حمله اشغالگران به رفح فاجعه بی‌سابقه‌ای رقم خواهد خورد. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه که گزارشی از آخرین وضعیت بهداشتی در غزه ارائه کرده، گفته که اشغالگران با انجام کشتار جمعی در غزه این منطقه را غیرقابل‌زندگی کرده‌اند. به گفته القدره، رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه جنگ، حمله‌های هدفمندی را علیه مراکز بهداشتی غزه انجام داده و تاکنون ۱۵۵مرکز بهداشتی را تخریب و ۳۲بیمارستان را از خدمت رسانی خارج کرده است. القدره هدف رژیم صهیونیستی از موشک‌باران مراکز بهداشتی را مجبور کردن ساکنان غزه به کوچ اجباری دانست و تأکید کرد که اشغالگران در حالی اقدام به اتهام زنی به مراکز بهداشتی می‌کنند که حتی یک دلیل برای صحت ادعا‌های خود نیاورده‌اند. این مقام ارشد بهداشتی غزه تصریح کرد که هزار و ۱۰۰ بیمار کلیوی حاضر در غزه بعد از تخریب بیمارستان شفا و بیمارستان اندونزیایی هیچ مرکزی برای مداوا ندارند، علاوه بر اینکه بیش از ۱۰هزار بیمار سرطانی نیز نمی‌توانند روند درمان خود را پشت سر بگذارند و اشغالگران اجازه خروج آن‌ها از غزه را نیز نمی‌دهند. دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیز در همین چارچوب، گفته که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در جریان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا کشته، زخمی و مفقود شده‌اند. 
 طنین «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر امریکا» در میشیگان
معترضان در شهر «دیربورن» واقع در ایالت میشیگان امریکا طی تجمعی به مناسبت روز جهانی قدس فریاد «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این اولین باری نیست که شهروندان ایالت میشیگان تجمعات اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی امریکا با آن برگزار می‌کنند. آن‌ها نه تنها با ایجاد تجمعات و کارزار‌های متعدد، بلکه با حرکتی اعتراضی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی امریکا را زیر سؤال بردند. طبق گزارش فاکس‌نیوز، «تارک بازی» فعال و کنشگر مستقر در میشیگان، در فیلمی از این تجمع که «مؤسسه تحقیقاتی رسانه خاورمیانه» (MEMRI) به اشتراک گذاشته، گفت: «امام خمینی (ره) که روز جهانی قدس را اعلام کرد، برای همین است که می‌فرماید همه شعار‌ها و فریادهای‌تان را بر سر امریکا بکشید.» او این اظهارات را در حالی عنوان کرد که در پس‌زمینه این فیلم فریاد «مرگ بر امریکا» شنیده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار