کد خبر: 1226684
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
پیشنهاد می‌شود نگاه هزینه‌ای به عوامل انسانی دولت تغییر کند و با نگاه سرمایه‌ای به سمت ترمیم دولت و اقتدار آن برویم. در این بین، اما فاتحان فجازی که مانند همیشه تکلیف‌شان روشن است شروع به سروصدا می‌کنند و اینجاست که صداوسیما باید با ایفای نقش خود، جلوی این آنارشیسم بایستد

 جوان آنلاین: همت قلی‌زاده در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏دولت در تمام مراودات خود با بخش خصوصی، غیردولتی و پیمانکاران، کارخانه‌ها، اتحادیه‌ها و... تمام نرخ‌ها را به‌اندازه نرخ تورم رشد می‌دهد، اما حقوق و دستمزد پرسنل دولت را کمتر از نرخ تورم افزایش می‌دهد، این اقدام که سابقه دیرینه‌ای هم دارد حاوی نگاه منفی به منابع انسانی و به‌نوعی خودزنی تلقی می‌شود. همیشه تأکید کرده‌ام دولت فقط شخص رئیس‌جمهور و وزرا و معاونان و... نیستند، در واقع دولت از آن سرایدار مدرسه در دورترین روستا‌ها شروع و به رئیس‌جمهور ختم می‌شود، به بیان دیگر، همه مستخدمان دولت، اجزای دولت محسوب می‌شوند و هر جزء به‌اندازه مؤثر نقش خود را دارد، تعیین نرخ‌های کمتر از نرخ تورم، موجب استهلاک شدید دولت می‌شود و دولت را در انجام امور ناتوان می‌سازد. تضعیف انگیزه اجزای دولت تبعات بسیار خطرناکی دارد که از قضا سه دهه است کشور درگیر آن شده است و متأسفانه باید اذعان کرد این اقدام منفی، برخی عناصر دولت را به عوامل الیگارشی تبدیل کرده است، یعنی برخی افراد در دولت هستند، ولی به جای انجام وظایف قانونی و وظایف کلان دولت مصرح در قانون اساسی و نهایتاً ارتقای کارآمدی و خدمت به ملت، وظایفی را که بنگاه‌ها، دلالان، رانت‌خواران و... با دادن رشوه، امتیاز و... از آن‌ها طلب می‌کنند، انجام می‌دهند و این ماجرا تا ابد قادر به بقا و ادامه نیست. 
پیشنهاد می‌شود نگاه هزینه‌ای به عوامل انسانی دولت تغییر کند و با نگاه سرمایه‌ای به سمت ترمیم دولت و اقتدار آن برویم. در این بین، اما فاتحان فجازی که مانند همیشه تکلیف‌شان روشن است شروع به سروصدا می‌کنند و اینجاست که صداوسیما باید با ایفای نقش خود، جلوی این آنارشیسم بایستد. در واقع اگر خوب به گذشته نگاه شود آن‌هایی که خواب بد برای کشور دیده بودند تا حدودی توانسته‌اند با ظاهری موجه، موجبات اضمحلال دولت و ناراضی کردن مردم را توأمان فراهم سازند. شعار افراطی دولت بزرگ مانند یارانه پنهان انرژی و دروغ‌های دیگر، آن را گرفتار تله‌های مختلف کرده و قوه مجریه را در انجام وظایف خود ناتوان ساخته است. باز اگر عادلانه و صالحانه به روند گذشته نگاه شود به‌وضوح می‌توان فهمید از میان سه قوه کشور، قوه مجریه که ازقضا اصلی‌ترین قوه کشور در اداره کشور است، به‌شدت تضعیف شده است که جا دارد مسئولان کشور و پژوهشگران دلسوز به این مهم توجه کنند. سخن در این باب بسیار است و نیک می‌دانم بازپس‌گیری اقتصاد کشور از دست الیگارش‌های اقتصادی که عوامل آن‌ها شبانه‌روز در رسانه‌ها (به خصوص فجازی) قلم‌فرسایی می‌کنند، هزینه‌های گزاف دارد ولی اگر الان هم به آن توجه نشود جبر زمانه این تکلیف را پیش خواهد برد! درواقع، نهاد دولت نه در شعار که باید در عمل در خدمت مردم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار