کد خبر: 1226742
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کارشناس صهیونیستی:
جعفر برزگر

جوان آنلاین: عملیات وعده صادق علاوه بر تغییر معادلات بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عملکرد گروه‌های مقاومت و وضعیت جنگ غزه هم تأثیر گذاشته است، به نحوی که اسرائیل در این باتلاق گیر کرده است و گروه‌های فلسطینی از جمله حماس هم به دلیل عملیات وعده صادق ایران و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف نظامی خود حاضر به دادن امتیاز به رژیم صهیونیستی نیستند، یعنی حماس دیگر حاضر نیست زیر پای توافق نامتوازن را امضا کند. 
یکی از کارشناسان رژیم صهیونیستی در تلویزیون این رژیم با اشاره به تأثیر عملیات وعده صادق ایران بر وضعیت جنگ غزه معتقد است که این عملیات اسرائیل را در یک وضعیت منگنه‌واری قرار داده که خروج از آن سخت است. 
این کارشناس با تحلیل مذاکرات تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس بیان می‌کند «بعد از قول‌های اسرائیل برای از سرگیری جنگ، حالا صحبت از حمله به رفح به میان آمده است. وقتی به صحبت‌های فرماندهان ارشد توجه می‌کنیم آن‌ها اعلام می‌کنند که منتظر چراغ سبز مقامات سیاسی هستیم و ارتش آماده ورود به رفح است. این در حالی است که حماس به یکی از مقامات پیام داده که هنوز ۳۰ افسر و سرباز را در اسارت خود دارد. این تعداد علاوه بر ۲۰ نفر غیر نظامی در اسارت است.»
 وی با اشاره به سخنان مقامات حماس که اعلام کردند در مذاکرات قبلی انعطاف نشان دادند، به بازی روانی حماس با مقامات اسرائیلی پرداخته و می‌گوید: حماس ابتدا به ازای آزادی هر سرباز آزادی ۵۰۰ نفر فلسطینی را مطالبه می‌کرد، اما حالا می‌گویند به ۵۰ نفر راضی هستیم و این را انعطاف نشان دادن خود عنوان می‌کنند. این بازی روانی حماس با مقامات اسرائیلی است.»
 این کارشناس اسرائیلی معتقد است که مقامات حماس با این بازی مقامات اسرائیلی را گیج کردند و قصد تبادل واقعی ندارند. من معتقدم که در دو هفته اخیر و بعد از حمله ایران معادله تغییر کرده است و حماس در پاسخ به اسرائیل و در مذاکرات تبادل اسرا با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شده است. بنابراین حماس به راحتی به پیشنهاد‌های اسرائیل جواب منفی می‌دهد و اسرائیل نتوانسته فشار خود را بر حماس حفظ کند و حمله ایران این فشار را بی‌معنی کرده است. 
این جملات بخشی از واقعیات میدانی نبرد غزه است که رژیم صهیونیستی با یک اشتباه راهبردی و محاسباتی و با حمله به کنسولگری ایران در دمشق وضع نامطلوب خود را تشدید کرد و اکنون گروه‌های مقاومت فلسطینی مثل حماس و جهاد اسلامی با این حمله روحیه گرفته‌اند و با اعتماد به نفس و اینکه ایران توانسته‌اند قدرت بازدارندگی اسرائیل را دچار خدشه کنند، در میدان عمل نظامی و سیاسی مقابل این رژیم ایستادند و در حال حاضر براساس اذعان رسانه‌های بین‌المللی و صهیونیستی، ارتش اسرائیل هیچ برنامه و نقشه مشخصی برای پیشبرد نبرد غزه ندارد و در یک بلاتکلیفی وحشتناک به سر می‌برد. یعنی نه توان ادامه جنگ برای تحقق اهداف خود را دارد و نه توان آزادی نظامی‌های خود را که اسیر حماس هستند و نه در میدان سیاسی اهرمی برای فشار به حماس دارد و در یک وضعیت آچمز گیر کرده است.

برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، ایران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
اجنبی پرستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار