کد خبر: 1227916
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
رئیس جمهور ازبکستان:
شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در مراسم دریافت استوارنامه محمدعلی اسکندری خطاب به سفیر ایران گفت: ایران، امروز کشوری قدرتمند با توانمندی‌های بزرگ اقتصادی، فرهنگی و فکری است.

 جوان آنلاین: محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ازبکستان، با حضور در دفتر ریاست جمهوری ازبکستان استوارنامه خود را تقدیم شوکت میرضیایف ریس جمهور این کشور کرد.

به گزارش ایرنا، سفیر کشورمان ضمن تقدیم استوار نامه خود به رئیس جمهور ازبکستان، سلام گرم آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور ازبکستان خطاب به محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان گفت: روابط کنونی ازبکستان و ایران از ریشه‌های تاریخی چند هزار ساله نشات می‌گیرد. ایران، امروز کشوری قدرتمند با توانمندی‌های بزرگ اقتصادی، فرهنگی و فکری است.

وی سپس اظهار کرد: سفر‌های تاریخی مقامات عالی دو کشور در سال‌های اخیر و توافقات مهم حاصل شده در دوران جدید همکاری ها، ارتقای روابط دو کشور را آغاز کرده است.

میرضیایف گفت: امروز تبادل هیأت‌ها در سطوح مختلف و بسیار فعال‌تر از قبل شده است. میزان تجارت فیمابین در حال افزایش است و تعداد شرکت‌های مشترک به عدد ۳۰۰ رسیده است.

وی افزود: طرح‌ها و نقشه راه‌های مشخصی جهت افزایش میزان مبادلات کالا بین دو کشور به رقم ۱ میلیارد دلار در سال طراحی شده است.

شوکت میرضیایف گفت: ازبکستان به گسترش همکاری با ایران در حوزه‌های معدن، انرژی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، بهداشت و دارویی علاقه‌مند است. رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: ما به کارگیری کامل ظرفیت‌های همکاری در حوزه کریدور‌های حمل و نقل و ترانزیت را مهم می‌دانیم.

در این دیدار رئیس جمهور ازبکستان ضمن تشکر از ابراز محبت دوستانه و برادرانه رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از تلاش سفیر کشورمان، برای وی آرزوی سلامتی و ماموریتی موفقیت آمیز کرد.

محمد علی اسکندری، سفیر ایران در ازبکستان نیز ضمن ابلاغ سلام گرم دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان، سیاست‌های دولت سیزدهم به خصوص تعامل حداکثری با همسایگان و کشور‌های پیرامونی را تشریح کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار