کد خبر: 1227940
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

 جوان آنلاین: سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور، در روز‌های چهارشنبه ۱۹ و پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه خواهد بود.

این سامانه در روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل و در روز پنجشنبه استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از پیامد‌های احتمالی فعالیت سامانه یاد شده خواهند بود.

این سازمان به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی توصیه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار