جوان آنلاین: علی محمدی در کانال شخصی خود در پیامرسان ایتا نوشت: فرمانده سپاه، و پیش از آن مقاومت ملی یمن از راهبرد جدید خود مبنی بر انسداد دریایی مدیترانه بر رژیم اشغالی سخن گفتهاند. در این یادداشت کوتاه، نگاهی اجمالی داریم به نقش این دریا در تجارت این رژیم. دریای مدیترانه از سه کریدور، شریان تأمین تجارت اسرائیل از مبدأ حامیان غربی آن است:
۱- (باکو آذربایجان- تفلیس گرجستان- جیهان (استان آدانا) ترکیه- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در غرب سرزمینهای اشغالی: این مسیر شامل انتقال نفت از آذربایجان (٤٣درصد نفت اشغالگران) با واسطهگری ترکیه و نیز صادرات گسترده ترکیه (۹میلیار دلار) به رژیم صهیونیستی است.
۲-) امریکای شمالی- اقیانوس آتلانتیک شمالی- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود: این کریدور مهمترین مسیر دریایی تأمین کالاهای مورد نیاز اشغالگران توسط دولت امریکاست که از ۷/۱۲ (دوازدهو هفتدهم) میلیارد دلار صادرات قاره امریکای شمالی به رژیم صهیونیستی، ۷/۱۱ (یازده و هفتدهم) میلیارد دلار سهم کشور امریکاست و کالاهای متنوعی را از مسیر فوق برای اشغالگران تأمین میکند.
۳- اروپا- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در سرزمینهای اشغالی: اروپا از طریق این کریدور، حدود ۴۰درصد کالاهای وارداتی رژیم اشغالگر را تأمین میکند که عمدتاً شامل محصولات کشاورزی، مواد شیمایی، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل است.
بعد از انسداد دریای سرخ و کریدور آیمِک، نا امنسازی دریای مدیترانه میتواند، رژیم را در خفگی تجاری قرار دهد.