کد خبر: 1228793
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
طبق نظرسنجی جدید روزنامه «فایننشال‌تایمز» و دانشگاه «راس میشیگان»، چشم‌انداز پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل نگرانی‌های مداوم از تورم در آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته و ۸۰ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند قیمت‌های بالا در این کشور یکی از بزرگترین چالش‌های مالی آنهاست.

جوان آنلاین: این یافته‌ها که بر اساس آخرین نظرسنجی «Financial Times-Michigan Ross» است، نشان می‌دهد که تورم در آمریکا با وجود کاهش مداوم در سال گذشته [میلادی]، دوباره در حال افزایش است و مزیت و دستاورد‌های اخیر جو بایدن در میان رای‌دهندگان در مورد مدیریت اقتصادی خود در ایالات متحده را معکوس و با شکست مواجه می‌کند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی روزنامه «فایننشال‌تایمز» و دانشگاه «راس میشیگان» نشان داد که رای‌دهندگان از سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کمتری می‌کنند، به طوری که ۵۸ درصد از رای‌دهندگان از مدیریت اقتصادی او ناراضی هستند در حالی که این رقم در ماه گذشته [میلادی]۵۵ درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۸ درصد از رای‌دهندگان گفتند که سیاست‌های بایدن به اقتصاد کمک کرده است که در مقایسه با ماه گذشته [میلادی]۴ درصد کاهش داشته است.

این روزنامه انگلیسی افزود: آخرین اعداد شاخص قیمت مصرف‌کننده در هفته آینده سرنخ‌های تازه‌ای در مورد روند قیمت‌ها [نزولی یا صعودی]ارائه خواهند داد. شاخص کلیدی تمایلات و انتظارات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ایالات متحده، روز جمعه به دلیل بدتر شدن انتظارات تورمی به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر (آبان/آذر) رسید.

نتایج نظرسنجی که کمتر از ۶ ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا [در ماه نوامبر]منتشر شد، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان همچنان بایدن را به خاطر قیمت‌های بالای مصرف‌کننده از جمله قیمت نفت و مواد غذایی در ایالات متحده مقصر می‌دانند، بدون اینکه او را برای اقتصاد پررونق و بازار کار قوی تحسین کنند.

رای‌دهندگان آمریکا همواره مساله اقتصاد را به عنوان اولین موضوع خود برای تصمیم‌گیری در انتخابات نوامبر (آبان) این کشور، زمانی که بایدن با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده رقابت می‌کند، رتبه‌بندی می‌کنند.

علاوه بر نگرانی در مورد تورم در آمریکا، این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۹ درصد از رای‌دهندگان نگران سطح درآمدی خود هستند و کمتر از یک سوم یعنی ۳۲ درصد از رای‌دهندگان نیز نگران هزینه‌های مسکن هستند، در حالی که این رقم در آوریل (فروردین) ۲۷ درصد بود.

نظرسنجی ماهانه «FT-Michigan Ross» همچنین نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در مورد مدیریت اقتصادی به ترامپ بیشتر از بایدن اعتماد دارند که نشانه نگران‌کننده دیگری برای کاخ سفید است.

تاثیر نحوه مدیریت بایدن در جنگ رژیم صهیونیستی بر میزان حمایت دانشجویان آمریکایی از او در انتخابات ۲۰۲۴

بر اساس یک نظرسنجی جدید نشریه «نیوزویک» که توسط «کالج پالس» (College Pulse) انجام شد، نحوه مدیریت جو بایدن در جنگ اسرائیل و حماس می‌تواند برای میزان حمایت از او در میان دانشجویان آمریکا بسیار حیاتی و مهم باشد.

نیوزویک نوشت: از آنجایی که دانشجویان نسبت به تلفات تهاجم اسرائیل به نوار غزه ابراز نگرانی کرده‌اند، اعتراضات حامیان فلسطینی در پردیس‌های دانشگاهی در سراسر ایالات متحده در هفته‌های اخیر گسترش یافته است.

این نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه «بایدن که خود را حامی اسرائیل معرفی کرده، با واکنش شدیدی از سوی بسیاری از رای‌دهندگان جوان و ترقی‌خواه به دلیل حمایتش از اسرائیل مواجه است»، افزود: این اعتراضات می‌تواند برای بایدن که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) آمریکا با ترامپ روبه‌رو شود، پیامد‌های سیاسی به همراه داشته باشد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که نحوه پاسخ بایدن به جنگ اسرائیل می‌تواند بر رای دانشجویان در انتخابات نوامبر (آبان) تاثیر بگذارد. در همین حال، ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نسبت به واکنش بایدن [به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه]رای خود را تغییر خواهند داد.

۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفتند که قصد ندارند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند و ۱۵ درصد نیز گفتند که پاسخ بایدن به درگیری ممکن است آن‌ها را متقاعد کند که در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده رای ندهند. از سوی دیگر، هشت درصد گفتند که در نظر دارند رای خود را به ترامپ تغییر دهند.

این نظرسنجی از ۴ تا ۵ می ۲۰۲۴ بین ۸۰۴ دانشجوی کارشناسی از ۳۲۸ کالج و دانشگاه در ایالات متحده انجام شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار