کد خبر: 1229208
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹

جوان آنلاین: محمد ایمانی مطلبی با عنوان زمان ایستاده؛ اسرائیل، قادر به عبور از ۷ اکتبر نیست را در کانال خود منتشر کرد و نوشت:

تصویر پایین متن را ببینید! روزنامه جروزالم پست، تصویر قطاری تانک‌های اسرائیل را گذاشته و ذیل آن نوشته: "دولت بایدن بر این باور است که اسرائیل نیرو‌های کافی برای ورود به رفح در عملیات گسترده را دارد".

چه خود فریبی بزرگی، آن هم پس از ۲۲۰ روز سرشکستگی در غزه ۳۶۰ کیلومتر مربعی! مشکل اسرائیل در نسل کشی و جنایت، تعداد تانک‌ها و بمب هایش نیست که دائما از سوی دولت بایدن شارژ می‌شود؛ ارتش اسرائیل نمی‌تواند منطقه‌ای را تسخیر کند و مستقر شود.

نتانیاهو مدعی شده "قبل از حرف زدن در مورد روز بعد از پایان جنگ، ابتدا حماس باید از بین برود". اما مقاومت فلسطین، هر روز غافلگیری تازه‌ای برای صهیونیست‌ها دارد؛ از هدف قرار دادن بئر السبع و عسقلان، تا عملیات ترکیبی پهپادی و میدانی که حتی تا ۵۰ مجروح و کشته نیز برای ارتش اسرائیل بر جا گذاشته است.

برای اسرائیل بسیار حیاتی است که از ۷ اکتبر، عبور کند؛ اما تاریخ برای اسرائیل، در روز شکست بزرگ متوقف مانده است. (اگر نگوییم شرایط رژیم صهیونیستی وخیم‌تر شده است). در همین چند روز اخیر محافل عبری و غربی، بار‌ها بر شکست عمیق اسرائیل تاکید کرده اند؛ فقط چند نمونه:

شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل: حماس با همان قدرتی که در هفته‌های اول جنگ داشت، شلیک می‌کند. حملات موشکی، ما را یاد روز‌های نخست جنگ می‌اندازد. ۱۵ کوشک از رفح، به بئر السبع و اطراف آن شلیک شده است.

شلومی الدار، روزنامه نگار صهیونیست در گفتگو با کانال ۱۳: به عنوان یک اسرائیلی بسیار برایم سخت است، اما با درد فراوان می‌گویم؛ حقیقت این است که ما این جنگ را به حماس باختیم. اسرائیل در جنگ غزه شکست خورد و حماس هنوز سرِ پاست.

یوآو لیمور، تحلیلگر نظامی صهیونیست: اکثریت مردم یا بر این باورند که اسرائیل قبلاً در ۷ اکتبر شکست خورده؛ یا باور ندارند که پیروزی کامل ممکن است. اسرائیلی‌ها از دروغ‌های نتانیاهو خسته شده اند.

رسانه صهیونیستی "والا": نتانیاهو همچنان به توهم پیروزی چسبیده، زیرا این توهم، جنگ را طولانی می‌کند و او را از افشای هویتش به عنوان یک رهبر شکست خورده و تحقیر شده؛ باز می‌دارد.

مئیر جاودانفر تحلیلگر صهیونیست: بیایید حقیقت را بگوییم؛ ما در این جنگ شکست خورده‌ایم.

روزنامه هاآرتص: زمان آن فرا رسیده که نتانیاهو، گالانت وزیر جنگ، و رئیس ستاد ارتش، به عنوان رهبران هرج و مرج، آشفتگی و اهمال، و متهمان فاجعه وحشتناک ۷ اکتبر، کلیدهایشان را پس بدهند و کنار بروند.

رئیس اسبق سرویس امنیتی شاباک: متأسفانه ما بازیچه دست حماس شده‌ایم؛ حماس در استفاده از کارت‌های فشار خود موفق بوده؛ علاوه بر این، در زمینه سیاسی و بین‌المللی هم شکست بزرگی خورده‌ایم.

فارن پالیسی: اسرائیل هنوز از پیروزی نظامی مقابل حماس و واردکردن ضربه کاری به آن، بسیار دور است. اسرائیل نتوانست پیام قدرت به دشمنانش بدهد و برعکس، ضعف و فرسایش بازدارندگی اش آشکار شد. بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق: اسرائیل به جای رسیدن به پیروزی مقابل حماس، کاملا خوار و ذلیل شد.

یدیعوت آحارانوت به نقل از یک منبع نظامی: حتی اگر در سراسر رفح عملیات‌ها را گسترش دهیم، حماس از بین نخواهد رفت، این معجزه‌ای غیرممکن است.

اسرائیل هیوم: برآورد مقامات آمریکایی و اسرائیلی این است که شبکه تونل حماس در خان یونس، عمیق‌ترین شبکه در نوار غزه است و ممکن است به عمق ۱۵ طبقه برسد.

روزنامه تایمز انگلیس: حمله اسرائیل در گذرگاه رفح، نمایش نتانیاهو، اما فاقد ارزش استراتژیک است.

هاآرتص به نقل از منابع نظامی: حماس صفوف خود را در شمال نوار غزه سازماندهی مجدد کرده است.

ایهود باراک، نخست وزیر اسبق: عملیات رفح، یک اشتباه بسیار بزرگ استراتژیک است و ما تاوان بسیار سنگینی را برای آن خواهیم داد؛ رفح یک شکست کامل را برای ما رقم خواهد زد! وضعیت در غزه از آغاز جنگ هیچ تغییری نکرده و تیپ‌ها و گردان‌های حماس همچنان سر پا و فعال هستند.

 

زمان ایستاده؛ اسرائیل، قادر به عبور از ۷ اکتبر نیست

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار