کد خبر: 1229528
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
یک سال پس از ممنوعیت روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین، اسرائیل پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی اجازه یافت در فینال رقابت یوروویژن شرکت کند، تصمیمی که با تظاهرات هزاران معترض طرفدار فلسطین در مالمو، سوئد، جایی که مسابقه امسال برگزار شد، رو به رو شد.

جوان آنلاین: چند روز پس از برگزاری مسابقات آواز یوروویژن، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که علاوه بر حواشی زمان برگزاری این رویداد، تحریم برنامه‌ریزی شده مسابقات به دلیل شرکت کردن رژیم صهیونیستی، شمار مخاطبان این رویداد سالانه آواز را به شدت کاهش داده است!

به گزارش ایسنا، این مسابقه سالانه که در نهایت با برنده شدن نماینده سوئیس همراه شد، پس از ماه‌ها بحث و جدل برگزار شد که در آن طرفداران این مسابقات از سازمان‌دهندگان خواستند تا از مشارکت رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ جاری آن در غزه جلوگیری کنند.

یک سال پس از ممنوعیت روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین، اسرائیل پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی اجازه یافت در فینال رقابت یوروویژن شرکت کند، تصمیمی که با تظاهرات هزاران معترض طرفدار فلسطین در مالمو، سوئد، جایی که مسابقه امسال برگزار شد، رو به رو شد.

حالا چند روز پس از برگزاری این مسابقات، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که تحریم این رقابت به دلیل حضور اسرائیل به وضوح نتیجه داد و اعلام میزان مخاطبان یوروویژن امسال نشان‌دهنده افت قابل‌توجهی نسبت به ارقام سال ۲۰۲۳، که رکورد پربیننده‌ترین یوروویژن از زمان شروع این رویداد بود، ثبت شده است.

طبق گزارش آژانس «Digital.i»، مسابقه امسال که از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد، به طور متوسط ۷.۶۴ میلیون تماشاگر داشت و اوج آن ۸.۴۶ میلیون مخاطب داشته است.

در مقایسه، رویداد سال گذشته، که این مسابقات برای اولین بار در ۲۵ دهه گذشته در بریتانیا برگزار شد، به اوج ۱۱ میلیون نفر رسید که البته میانگین آن ۹.۹۸ میلیون نفر بود.

پیش از مراسم، «اولی الکساندر» شرکت کننده بریتانیایی مخاطب یک نامه سرگشاده شد و ۴۵۰ هنرمند بریتانیایی از او خواستند در اعتراض به مداخله این کشور در جنگ جاری در غزه از اجرا در این مسابقات خودداری کند، اما در نهایت تصمیم به ادامه شرکت در این رویداد گرفت و در نهایت در رتبه هجدهم قرار گرفت و تنها ۴۶ امتیاز برای آهنگ «سرگیجه» دریافت کرد. او در رای گیری عمومی تلویزیون صفر امتیاز گرفت.

این رویداد امسال با جنجال‌هایی دیگری بر سر شرکت رژیم صهیونیستی همراه بود و همزمان که گروهی از حامیان فلسطین به خاطر جنگ در غزه خواستار تحریم یورویژن شدند و درخواست‌هایی نیز برای حذف اسرائیل از این رقابت‌ها مطرح شده بود، نماینده این رژیم در حین تمرین اجرای نیمه نهایی از سوی تماشاگران هو شد. فیلم‌های منتشر شده از این اجرا نشان می‌دهد که این خواننده اسرائیلی هنگام ورود به صحنه از سوی تماشاگران هو می‌شود و برخی از حاضران نیز واژه «فلسطین آزاد» را فریاد می‌زنند.

بخش نیمه نهایی مسابقات یوروویژن امسال با جنجال‌ها بر سر چفیه دور مچ دست «اریک ساعد»، نوازنده مهمان این رویداد که اصالتا فلسطینی است، آغاز شد. او از سوی برگزارکنندگان این مسابقات به دلیل بستن چفیه به دور مچ دستش مورد سرزنش قرار گرفت.

فلسطین دست از سر یوروویژن بر نمی‌دارد!


«اریک ساعد» بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد و در آن نوشت: «این چفیه را در کودکی از پدرم گرفتم تا هرگز فراموش نکنم خانواده ما اهل کجاست. در آن زمان نمی‌دانستم که روزی به آن «نماد سیاسی» می‌گویند. مثل این است که «دالاهستن» (مجسمه سنتی اسب سوئدی) را یک نماد سیاسی بنامیم. از نظر من این فقط نژادپرستی است».

او در ادامه افزود: «من فقط می‌خواستم چیزی بپوشم که برایم واقعی باشد، اما به نظر می‌رسد، برگزارکنندگان فکر می‌کند که قومیت من بحث برانگیز است. چیزی در مورد من نمی‌گوید، اما همه چیز را در مورد آن‌ها می‌گوید».

برچسب ها: موسیقی ، فلسطین ، غزه ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار