کد خبر: 935855
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
افرادی که تصمیم می‌گیرند ره صد ساله را یک شبه طی کنند و از این طریق به پول‌های باد آورده‌ای برسند همیشه درگیر جرائمی می‌شوند که جز پشیمانی چیزی برای آن‌ها به‌دنبال ندارد.
افرادی که تصمیم می‌گیرند ره صد ساله را یک شبه طی کنند و از این طریق به پول‌های باد آورده‌ای برسند همیشه درگیر جرائمی می‌شوند که جز پشیمانی چیزی برای آن‌ها به‌دنبال ندارد. کارگر خدماتی که برای اخاذی ۳۵۰‌میلیون تومانی از صاحب شرکتی به او و خانواده‌اش نامه‌های تهدید به قتل می‌فرستاد از جمله پرونده‌هایی است که متهم قصد داشت یک‌شبه به پول‌های بادآورده‌ای برسد، اما خیلی زود در دام مأموران گرفتار شد. مأموران در مخفیگاه متهم چند نامه تهدید به قتل دیگر هم که قرار بود به پزشکی بفرستد، کشف کردند.
به گزارش خبرنگار ما، روز سه‌شنبه سوم مهرماه امسال بود که مردی به کلانتری‌۱۰۲ نیاوران رفت و از فردی که برای او نامه‌های تهدید آمیز به محل کارش می‌فرستاد، شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: من مهندس هستم و شرکتی در منطقه جمشیدیه دارم و وضع مالی‌ام خوب است. یک‌ماه قبل در دفتر کارم مشغول کار‌های روزمره‌ام بودم که آبدارچی شرکت نامه را به من تحویل داد که پشت پاکت آن نوشته شده بود «برسد به دست مهندس». آبدارچی شرکت گفت که نامه را از صندوق پستی برداشته است. پشت نامه هیچ آدرسی از فرستنده نبود و تمبری هم نداشت که معلوم بود به صورت دستی به صندوق پستی شرکت انداخته شده است. وقتی پاکت نامه را باز کردم با دو نامه تایپ شده روبه‌رو شدم که نویسنده پس از کلی شرح درباره زندگی و خانواده‌ام مرا تهدید به قتل کرده بود و در پایان هم خواسته بود مبلغ ۳۵۰‌میلیون تومان به شماره کارتی که بعداً به من اعلام می‌کند واریز کنم و گرنه در غیر این صورت من و اعضای خانواده‌ام را به قتل می‌رساند. وی ادامه داد: ابتدا فکر کردم فرد آشنایی قصد شوخی دارد و توجهی به آن نکردم، اما او در طول این مدت یک‌ماه چند باری با تلفن همراه اعضای خانواده‌ام تماس گرفته بود و آن‌ها را تهدید می‌کرد به طوریکه همه ما به شدت نگران هستیم و با این نامه‌ها و تلفن‌های تهدید به قتل آرامش خانواده ما را گرفته است. در حالی که قصد داشتم از او شکایت کنم دومین نامه تهدید به قتل او هم به دستم رسید و الان به اداره پلیس آمده‌ام تا با شناسایی عامل ارسال این نامه‌ها آرامش را به زندگی من برگردانید.
با طرح این شکایت تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند. مأموران با انجام تحقیقات تخصصی خیلی زود متهم را شناسایی و دستگیر کردند. کارآگاهان در منزل وی تعدادی نامه تهدید به قتل دیگری که قرار بود متهم برای پزشک سرشناس تهرانی ارسال کند، کشف کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود اقرار کرد. وی گفت: من کارگر خدماتی هستم. چند سال قبل در منزل شاکی مشغول به کار بودم و به همین سبب وضعیت مالی شاکی، محل زندگی و کار وی اطلاعات کافی و خوبی داشتم. شاکی فرد پولداری بود و من هم دوست داشتم یک شبه پولدار شوم که نقشه اخاذی از مهندس را طراحی کردم. من برای او نامه‌های تهدید‌آمیز فرستادم و قصد داشتم او و خانواده‌اش را بترسانم و از این طریق از آن‌ها اخاذی میلیونی کنم. من حتی با شماره تلفن اعضای خانواده‌اش تماس گرفتم و آن‌ها را هم تهدید کردم و فکر می‌کردم به زودی آن‌ها تسلیم می‌شوند و به من پول می‌دهند، اما با شکایت آن‌ها خیلی زود گرفتار پلیس شدم. وی در پایان گفت: قصد داشتم پس از اخاذی از مهندس و خانواده‌اش از پزشک سرشناسی هم به همین شیوه اخاذی کنم و به همین دلیل برای او هم نامه‌های تهدید آمیز نوشتم، اما قبل از ارسال دستگیر شدم. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با تکمیل پرونده، متهم با صدور قرار قانونی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار