کد خبر: 945463
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
«آشغال‌های دوست‌داشتنی» اکران شد
فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» که چند سالی به خاطر محتوای حاشیه‌دارش در توقیف بود، روی پرده سینما‌ها می‌رود.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: آشغال‌های دوست‌داشتنی به نویسندگی و کارگردانی محسن امیریوسفی در شرایطی به اکران می‌رسد که نام این فیلم در آثار مصوب شده شورای صنفی نمایش وجود نداشت.
آشغال‌های دوست‌داشتنی محصول سال ۹۱ است و از زمان تولید به دلیل محتوای آن که گفته می‌شود در حمایت از فتنه سال ۸۸ است، توقیف شد. محسن امیریوسفی، اما در مقابل اتهام ساخت فیلمی در حمایت از فتنه، می‌گوید که فیلمش در راستای اتحاد ملی است. این کارگردان با حضور در نشست رسانه‌ای دبیر جشنواره فیلم فجر، پیش از آغاز جشنواره سی‌وهفتم، سخنان تندی علیه سیاست‌های سازمان سینمایی بر زبان آورد. در آن نشست امیر یوسفی خواستار اکران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» شد، اما ابراهیم داروغه‌زاده در مقابل این درخواست سکوت کرد؛ سکوتی که امروز با اکران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نشانه‌های رضایت از آن را می‌توان دید.
دست‌اندرکاران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» از فضای رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر به طور کامل به نفع خود استفاده و هر روز ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی با هدف روزشمار جشنواره و ارتباط آن با «آشغال‌های دوست‌داشتنی» منتشر می‌کردند.
آشغال‌های دوست‌داشتنی از شش سال گذشته تا به امسال برای هر دوره از جشنواره فیلم فجر فرم حضور را پر می‌کرد، اما به دلایلی این فیلم در هر دوره کنار گذاشته می‌شد، حتی در زمانی که فیلم «عصبانی نیستم» رفع توقیف و اکران شد نیز فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اجازه اکران پیدا نکرد.
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اکران بی‌سر و صدای فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» می‌گوید: «در جلسه‌ای که روز چهارشنبه ۱۷بهمن ماه داشتیم دو فیلم «هت‌تریک» به کارگردانی رامتین لوافی و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به دلیل اینکه قراردادهای‌شان به لحاظ تاریخ اکران مشکل داشت، جزو خروجی جلسه شورا اعلام نشدند و ما به صاحبان آن‌ها گفتیم تاریخ قرارداد‌های این آثار باید اصلاح شود. باید در قرارداد‌ها ذکر شود یک فیلم قرار است بعد از کدام فیلم روی پرده برود.» وی با بیان اینکه مشکل تاریخ قرارداد‌ها حل شده است، می‌افزاید: «با رفع مشکل تاریخ در کنار چهار فیلم قبلی، فیلم‌های «هت تریک» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نیز از امروز اکران می‌شوند.»
گفتنی است بخش‌هایی از فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» برای کسب مجوز نمایش دوباره فیلمبرداری و ممیزی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار