کد خبر: 1053783
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
رئیس سازمان پدافند غیر عامل:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه خاطره عبور از خیابان‌های حلبچه از ذهن ما فراموش نمی‌شود، تأکید کرد: هیتلر‌های امروز در آلمان صنایع شیمیایی تولید و دیکتاتور‌هایی همچون صدام را مسلح می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه خاطره عبور از خیابان‌های حلبچه از ذهن ما فراموش نمی‌شود، تأکید کرد: هیتلر‌های امروز در آلمان صنایع شیمیایی تولید و دیکتاتور‌هایی همچون صدام را مسلح می‌کنند.
سردار غلامرضا جلالی در چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی، گفت: این همایش‌ها باید حقانیت نظام جمهوری اسلامی و مظلومیت ملت ایران را به دنیا مخابره کند. حملات شیمیایی دنیا ترسناک و غیرقانونی است و رژیم امریکا و غرب هر جایی که منافعشان را در خطر می‌بینند از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: کنوانسیون‌های جهانی کارایی و بازدارندگی لازم در این رابطه را ندارند و دنیا باید با عاملان بمباران حلبچه و سردشت برخورد می‌کرد. اروپاییان به اصطلاح متمدن در باطن دارای خوی حیوانی هستند و باید این‌ها را محاکمه می‌کردند.
جلالی با بیان اینکه خاطره عبور از خیابان‌های حلبچه از ذهن ما فراموش نمی‌شود، اضافه کرد: هیتلر‌های امروز در آلمان صنایع شیمیایی تولید و دیکتاتور‌هایی مثل صدام را مسلح می‌کنند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ریشه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دنیا خشک نمی‌شود مگر آنکه عامل و بانیان استفاده از حملات شیمیایی محاکمه شوند، گفت: قوانین بین‌المللی فاقد بازدارندگی برای مقابله با این موضوع هستند. استفاده از سلاح شیمیایی را در جریان تجاوز داعش به جهان اسلام و سوریه و عراق دیدیم.
وی تصریح کرد: توسعه و زیرساخت‌های خوبی در حوزه نفتی و پتروشیمی داریم. این موضوع در شرایط تحریم یکی از ارزآور‌ترین بخش‌های کشور محسوب می‌شوند، در حالی که آمادگی مقابله با تهدیدات ضرورت جدی برای کشور است.
جلالی اضافه کرد: نیازمند صنعت پدافند شیمیایی هستیم و باید نگاهی جدی به این صنعت داشته باشیم، وزارت دفاع و صنایع مختلف بخش خصوصی به این کار همت کردند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه تمام تجهیزات پدافند شیمیایی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: این تولیدات قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و تجهیزات پدافند شیمیایی را برای حوزه‌های مختلف مانند رفع آلودگی نیاز داریم. وی افزود: دانشکده پدافند شیمیایی را نمی‌توانیم یک شبه تولید کنیم و باید یک فرآیند آموزشی داشته باشیم، فعالیت‌های شیمیایی پرخطر است که از درون آن سرو تولید می‌شود و الزام فعالیت‌های اقتصادی با ارزش به رعایت ایمنی و زنده ماندن اکوسیستم پدافند شیمیایی است.
جلالی تأکید کرد: حوادث کشور در پالایشگاه‌ها و شهرک‌ها و بیمارستان‌ها که ابزار شیمیایی استفاده می‌کنند ناشی از سهل‌انگاری در حوزه ایمنی است و شاخص‌های ایمنی باید رشد پیدا کند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه نیازمند مرکز الزامات ایمنی و شیمیایی هستیم، تصریح کرد: قطع برق و فوتی در بیمارستان‌ها یک فاجعه است و باید تهدیدات پایه را بشناسیم و طرح‌های برخورد با این نوع تهدیدات را آماده کنیم.
جلالی تصریح کرد: مصون‌سازی یعنی نگاه مهندسی و فنی به زیرساخت‌های شیمیایی که در حال ساخت هستند و آن را در برنامه داریم. بخشی از آتش‌سوزی پالایشگاه‌های تهران به مباحث ایمنی برمی‌گردد و به دلیل فرسودگی در نهایت این اتفاق افتاد. آیین‌نامه‌ها در این رابطه باید به‌روزرسانی و ضعف‌های گذشته اصلاح شود و نسبت به ایمنی در مصون‌سازی زیرساخت نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.
وی بیان داشت: آنچه ساخته شده و در حوزه زیرساخت‌های شیمیایی و پتروشیمی می‌سازیم، باید مصون باشد، اگر نباشد باید آن را امن کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار