کد خبر: 1054172
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد خبرداد
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تایباد دارای رتبه اول پرورش شتر مرغ و رتبه دوم تولید خربزه در استان خراسان رضوی است.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: 80 درصد شاغلین  تایباد در بخش کشاورزی  مشغول می باشند.  و تاکنون هزار تن محصولات کشاورزی از شهرستان تایباد به سایر استان ها صادر شده است.

وی  کارخانه خوراک دام، واحد گلاب گیری، توسعه کارخانه آرد و سیلوهای مکانیزه و ترمینال ضبط پسته در تایباد را به عنوان پروژه های راه اندازی شده در تایباد معرفی کرد وافزود:طی 10 سال گذشته شهرستان تایباد  تولید 50 درصد دام سبک  را به خود اختصاص داده و همچنین تایباد درتولید شیر ۱۰۷ درصد رشد داشته است . و تولید عسل در این شهرستان از ۲۰۰ کلنی به ۲ هزار کلنی رسیده به طوریکه  خارشتری بهترین منبع غذایی برای تولید عسل در دنیا می باشد.

اعتضادی در حوزه  رشد آبزیان در تایباد تصریح کرد: اکنون 17 واحد تولیدی در این حوزه مشغول به کار هستند و سالانه 96 هزار تن ماهی در این واحدهای تولیدی پرورش می یابند.

وی ادامه داد: امسال سخترین خشکسالی در تایباد را طی ۵۰سال گذشته  داشته ایم، بطوریکه خشکسالی های پی درپی باعث شده تا با کاهش 60 درصدی تولید غلات در تایباد مواجه شویم.به همین دلیل نیز 80 درصد مزارع شهرستان دچار خسارت شده اند و40 هزار راس دام تلف ویا به فروش رسیده اند و راندمان تولید دام کاهش و دامداران تایباد متضرر شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برای کاهش خسارت ها، می بایست بخشی ازعلوفه دام را مازاد بر نیاز از دولت خریداری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار