کد خبر: 1082016
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
امام جمعه الشتر:
حجت الاسلام امیدی بر ضرورت جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: راه مقابله با این آسیب ها فرهنگ سازی و نهادینه سازی ارزش ها است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام مراد امیدی، در جلسه بررسی ریشه های طلاق و راهکارهای کاهش آن با حضور جمعی از کارشناسان ادارات و نهادها و دانشگاه های شهرستان سلسله، با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی، بیان داشت: راه مقابله با این آسیب ها فرهنگ سازی و نهادینه سازی ارزش ها است.

امام جمعه شهرستان الشتر با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه و مبلغان در ارتقای فرهنگ دینی جامعه افزود: نهادینه سازی ارزش ها به ویژه بین نسل جوان برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی بیان کرد: بررسی و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از ورود این آسیب ها به کانون خانواده ها ضروریی است.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: برای کاهش  طلاق ابتدا باید عوامل موثر و ریشه های نرخ بالای طلاق مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان با به کار بستن راهکارهایی مناسب آمار طلاق را کاهش داد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه عوامل زیادی درافزایش طلاق اثر گذار است، گفت: از جمله آنها می توان به مشکلات اقتصادی، بیکاری، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی، دخالت های نابجای خانواده ها، کم توجهی به تاثیر مشاوره قبل از ازدواج و طلاق اشاره نمود که مشکلاتی را ایجاد کرده وبه طلاق منجر می شود.

وی اظهار کرد: مشاوره قبل از ازدواج در مقایسه با مشاوره قبل از طلاق تاثیر بیشتری داشته و باید تلاش و برنامه ریزی کرد تا از طریق مراجع قانونی جدی گرفته شده و از ان برای کاهش طلاق استفاده شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار