کد خبر: 1108801
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان اردبیل:
دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل از راه اندازی دهکده مقاومت به عنوان مجتمع فرهنگی، تفریحی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسن‌زاده در نشست خبری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل به عنوان آخرین استان کشور در حال برگزاری کنگره ملی شهدا است، اظهار کرد: ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با ۲۶ کمیته فعالیت خود را آغاز کرده و در تمامی نقاط استان ستادهای شهرستانی را نیز راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اهم فعالیت های این کنگره در زمان برگزاری آن ادامه داد: کلنگ زنی دهکده مقاومت به عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی، آبرسانی به ۳۴۰ روستا، آزادی زندانیان و تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، حمایت از ۳۴ زوج نابارور با پرداخت نصف هزینه‌های دارو و درمان به شرط نامگذاری فرزندان حاصل از این کار به نام شهدای استان با همکاری جهاد دانشگاهی اردبیل، ساماندهی مزار شهدا با امکان دریافت مشخصات شهید با استفاده از کد کی یو آر و همچنین امکان زیارت مجازی تحت وب مزار شهدا از هر نقطه کشور، نصب تندیس‌ها و یادمان‌ها، ایجاد مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس،نامگذاری اماکن عمومی به نام شهدا، تولید انیمیشن شهید بالازاده، ۲ فیلم سینمایی و سریال شهدا و سرگذشت پژوهشی شهدا با فعالیت ۵۰ تیم از برنامه های در دست اقدام می باشد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای چاپ و نشر ۳۴۰ عنوان کتاب مرتبط با موضوع کنگره شهدا را یادآوری کرد، به طوری که ۶۰ مورد آن در مرحله چاپ می باشد.

حسن زاده در ادامه از راه اندازی انجمن نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس در اردبیل خبرداد و گفت: کلاس‌های آموزشی این انجمن چهارشنبه ها در محل ستاد برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره‌ها با فراگیری و جامعیت کل شهدای قبل و بعد از انقلاب استان اجرا خواهند شد، افزود: بعد از برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور مسئولان بالا رتبه کشوری در مرداد سال آینده، به فاصله هر پنج سال نیز یک کنگره ملی برای شهدای استان برگزار خواهد شد.

به گفته حسن زاده همچنین قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی در سال آینده پیش اجلاسیه‌هایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان، هنرمندان، ورزشکاران، اصناف، شهدای اهل تسنن استان و سایر اقشار برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر