کد خبر: 1228206
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: تجربه این موضوع را می‌خواهیم داشته باشیم که خانم‌ها مشاورین وزرا باشند و در برنامه‌های وزارتخانه با فکر زنانه و ایده‌های جدید دخالت داشته باشند.

جوان آنلاین: نشست «دختران منتخب کشور، نامزد‌های مشاوران جوان دولت مردمی»، در آستانه دهه کرامت با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش فارس، نشستی کاملا دخترانه که همانطور که از نامش پیداست آغازی برای استفاده از نظرات دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه در وزارتخانه‌های مختلف کشور است.

در ابتدا «حنانه خلفی» قاری و حافظ نوجوان کشورمان آیاتی چند از قرآن را تلاوت کرد.

انسیه خزعلی نیز ضمن تبریک ایام میلاد حضرت معصومه «س» و روز دختر گفت: دختر مورد توجه عنایت و بزرگداشت اسلام است و تعالی و پیشرفت او و فراهم کردن شرایط برای رشد زن در جامعه موضوعیت دارد. رهبر معظم انقلاب نیز در برنامه هفتم پیشرفت بر مساله خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی زنان تاکید می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به تفاوت‌های دختران و پسران گفت: تفاوت‌ها نه برای تبعیض بلکه برای رشد، تقسیم وظایف و کمال است. این ویژگی‌ها همچنین نه برای برتر بودن است و نه برای پست‌تر بودن بلکه امتیازات و محدودیت‌هایی به همراه دارد و امتیازات و محدودیات‌ها برای این است که یک جامعه بتواند از ویژگی‌ها و استعداد‌های بالقوه خودش استفاده کند.

وی با ذکر اینکه مساوات به معنای برابری نیست بیان کرد: مساوات به معنای ندیدن تفاوت‌ها و توقع یکسان در موقعیت‌های متفاوت و تشابه نیست بلکه یکسان نگریستن به انسان‌ها، عدم تبعیض و عدالت جنسیتی تعریف صحیحی از آن است. حتی گاهی مساوات به دلیل مسئولیت‌های چندگانه و وظایف متعددی که خلقت برعهده زن گذاشته است به ضرر زن تمام می‌شود. خلقت برای تربیت نسل زن را انتخاب کرده و نباید این را دست کم گرفت چرا که غرب می‌خواهد هویت زنانه را در شکل برابری از بین ببرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن بیان اینکه از مشورت دانشجویان ودانش آموزان نخبه در وزراتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهند شد، گفت: همانطور که رهبرمعظم انقلاب تاکید دارند که باید از فکر زنان و تصمیم‌سازی‌هایشان استفاده شود تجربه این موضوع را می‌خواهیم داشته باشیم که خانم‌ها مشاورین وزرا باشند و در برنامه‌های وزارتخانه با فکر زنانه و ایده‌های جدید دخالت داشته باشند. البته این تجربه را در شورا‌های عالی داریم و رئیس جمهور از ماه‌های اول ریاست‌شان زنان را در شورا‌های عالی منصوب کرده و در برخی وزارت‌خانه‌ها پست‌های مدیریتی را به طور وسیعی به خانم‌ها سپرد‌ه‌اند.

خزعلی همچنین در ادامه با اشاره به گزارشی از مجموعه فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده گفت: تهیه اطلس‌های آماری، جذب یک درصد بودجه، طرح توانمندسازی زنان و کسب‌و‌کار پایدار خانواده‌محور، ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانواده با ضمانت دولت، راه‌اندازی سامانه همساز برای پیشگیری از طلاق، طرح همسان‌گزینی هدی، طرح حمایت از زنان آسیب‌دیده بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

در بخش دوم جلسه، تریبون در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت تا نظرات، مشورت‌ها و انتقادات‌شان را به عنوان مشاورین نخبه وزارت‌خانه‌ها اعلام کنند. این دغدغه‌ها از رسیدگی به حجاب، وضعیت مدارس، دانشگاها، مشکلات مردمی در حوزه بیمه و خدمات درمانی، اشتغال جوانان و ... حکایت داشت و نخبگان دانشجو و دانش‌آموز طرح‌هایشان را در اختیار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار