کد خبر: 1150313
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
افشای اسناد طبقه بندی شده وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که جنگنده‌های روس سپتامبر گذشته در آستانه ساقط کردن یک هواپیمای نظامی انگلیس بر فراز کریمه بوده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، افشای مجموعه اسناد طبقه بندی شده پنتاگون نشان می‌دهد که سال گذشته دو جنگنده روسی در آستانه ساقط کردن یک هواپیمای جاسوسی انگلیسی در نزدیکی شبه جزیره کریمه بوده‌اند؛ رویدادی که می‌توانست روسیه و ناتو را وارد یک درگیری نظامی مستقیم کند.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، این رویداد روز 29 سپتامبر در سواحل کریمه رخ داده است جاییکه ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه مستقر است و از آن برای حمله به مواضع اوکراین در هر نقطه از این کشور استفاده می‌کند.

در بخشی از این اسناد منتشر شده، به در آستانه ساقط شدن یک هواپیمای جاسوسی RC-135 بریتانیا اشاره شده است. از این هواپیما برای جمع آوری پیام‌های رادیویی و سایر پیام‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

طبق گزارشها، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در ماه اکتبر این رویداد را به پارلمان این کشور اطلاع داده و گفته است که دو جنگنده سوخو-27 روسیه یک هواپیمای شناسایی RC-135 انگلیس را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده و یکی از این جتها تنها 15 فوت با آن فاصله داشته است. 

براساس گزارش واشنگتن پست، والاس به نمایندگان پارلمان گفته، یکی از این جنگنده‌ها یک موشک هم شلیک کرده اما گفته که شلیک این موشک به دلیل نقص فنی بوده است!

روز جمعه سه مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفتند، اخیرا مجموعه‌ای از اسناد نظامی و اطلاعاتی محرمانه آمریکا در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد که ابعادی را درباره وضعیت جنگ در اوکراین به ویژه در بازه یک ماه گذشته فاش ساخت. به ادعای این مقام‌ها احتمالا روسیه و یا عناصر حامی روسیه در پشت این افشاگری قرار دارند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که مشغول تحقیقات درباره این افشاگری است و خبرگزاری رویترز نیز نوشت، قادر به بررسی صحت این اسناد نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار