کد خبر: 1157632
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
فرمانده بسیج عشایری ناحیه لرستان:
رستمی، با بیان اینکه عشایر قشر تولید کننده و مایه برکت کشور هستند، گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع خانگی به بسیجیان عشایر پرداخت شده است.

به گزارش جوان از لرستان، سرهنگ سیاوش رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج عشایری، با اشاره به ۲۹ اردیبهشت به عنوان روز بسیج عشایری، اظهارداشت: شعار محوری امسال «عشایر قشر تولید کننده و مایه برکت کشور» است.

فرمانده بسیج عشایری ناحیه لرستان با بیان اینکه در این هفته ۲۶ برنامه اصلی اجرا می شود، افزود: دیدار با 40 خانواده شهید، برگزاری همایش بزرگ ریش سفیدان و معتمدین و دیدار سران معتمدین و ریش سفیدان، خانوده شهدا و مسئولان استان با نماینده ولی فقیه در لرستان از جمله برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه تیراندازی بین منتخبین بسیج عشایری در سراسر استان با مرکزیت خرم‌آباد که بین ۱۵۰ نفر از بسیجیان برگزار خواهد شد و سه نفر اول ضمن اهدا لوح و جایزه به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد، از دیگر برنامه های می باشد.

رستمی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی، اهدا دو باب منزل و افتتاح دو کانال آب‌بر کشاورزی در این هفته در بیرانشهر و زاغه و برگزاری جشنواره بومی محلی با مرکزیت بیرانشهر از دیگر برنامه های پیش رو است.

وی به برگزاری مجمع عالی عشایر با حضور رئیس بسیج عشایری کشور و با حضور متولیان عشایری لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: در این هفته فرمانده بسیج عشایری کشور از مناطق عشایری که ساکنان آن‌ها برگشته‌اند بازدید خواهند داشت.

فرمانده بسیج عشایری ناحیه لرستان بیان کرد: از شب گذشته تا انتهای هفته بسیج عشایری با همکاری فرماندهی انتظامی استان برای ایجاد امنیت پایدار گشت‌های رضویون ۱۰۰ درصد به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی یادآور شد: از هفته بسیج عشایری سال گذشته تاکنون ما ۲۸ واحد مسکونی را در دست احداث داریم که هر واحدی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه توسط گروه‌های جهادی در حال انجام هستند و تاکنون شش واحد به اتمام رسیده است، گفت:

رستمی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 2هزار نفر روز اردوی جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی داشتیم، گفت: در ناحیه عشایری نزدیک به 2هزار متر کانال آب‌بر کشاورزی را در منطقه بیرانشهر آماده افتتاح داریم.

وی مرمت پنج باب منزل مسکونی، احداث سه آبشخور دام، اجرای ۴۰۰ نفر کلاس آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های خیاطی و آموزش قالی‌بافی و کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، انجام واکسیناسیون حدود ۱۸۰۰ رأس و چهار هزاررأس دام در سال گذشته با همکاری دامپزشکی، پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع خانگی به بسیجیان عشایر از اقدامات این نهاد است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار