کد خبر: 1184561
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران دورود مطرح کرد؛
حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به شاخصه های پیشرفت و توسعه در استان، گفت: در پیشرفت و توسعه استان شاخص ها و عوامل متعددی نقش آفرین هستند و مهم ترین رکن داشتن مدیران شجاع؛ توانمند و دلسوز است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، با محوریت پیشرفت و توسعه استان، اظهارداشت: انسان شایسته و توانمند رکن اصلی پیشرفت و توسعه است و به تعبیر حکما رکن اصلی تحقق مدینه فاضله(استان آباد) انسان فاضل(مدیر مومن و البته کاردان)است

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران دورود با بیان اینکه در پیشرفت و توسعه استان شاخص ها و عوامل متعددی نقش آفرین هستند، افزود: تدبیر برای استفاده از ظرفیت های گوناگون  منطقه ای نقش بسزایی دارد و فعالیت مدیران کارآمد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برخوداری مدیر از قدرت پیگیری و چانه زنی، جسارت و شجاعت در تعاملات با مدیران کشوری برای اخذ بودجه و امکانات از لوازم پیشرفت استان است و هر استانی که مدیرانش پیگیر باشند و در تعاملات ملی باشند، آورده ای برای پیشرفت استان خواهند داشت.

حجت الاسلام الاسلام ادامه داد: تکیه به عقل جمعی و بهرمندی از مشورت نخبگان و دلسوزان استان از توفیقات هر استان و از ارکان پیشرفت استان است.

وی بیان کرد: وقتی محور حرکت و تصمیم گیری عقل جمعی باشد تدابیر و اقدامات از اتقان و استحکام بیشتری برخوردار و ضریب خطا بسیار  کم خواهد بود.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: متاسفانه کم نیستند اساتید برجسته و دارای تخصص علمی لازم در دانشگاه های استان که مدیران ارتباطی با آنها ندارند، کم نیستند شخصیت های اجرایی و سیاسی توانمند و دلسوزی که منزوی و مغفول هستند و مدیریت استان از نعمت مشورت دلسوزانه و خالصانه و کارآمد آنها محروم است.

وی ادامه داد: مهم تر از عوامل فوق و دیگر علل متعدد موثر در توسعه استان، بکارگیری مدیران مومن و توانمند است یعنی اولا مدیر سالم و مومن باشد ثانیا توانمند و کاردان و کاربلد باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهید چمران می فرمایند:« تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست، گفت: با این معیار و شاخص مطرح شده توسط شهید چمران که خود نخبه کم نظیری بوده است، چقدر مدیر بی تقوا داریم؟! آیا با معیار شهید چمران که معیار دین است، دارای تعهد و تقواست یا فرد بی تقوایی است؟

وی ادامه داد: برخی با بد فهمی یا به جهت رفیق سالاری یا حزب سالاری، شایسته سالاری را به حاشیه رانده اند و استان را از نعمت مدیران توانمند و کاردان و شجاع محروم ساخته اند.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه مهمترین رکن پیشرفت استان مدیران شجاع؛ توانمند و دلسوز است، گفت: حکما می فرمایند رکن اصلی مدینه فاضله انسان فاضل است، اینکه برخی  شهرها حدود دوسال از عمر دولت انقلابی، فاقد مدیریت اجرائی  تثبت شده ای باشند حجم عظیمی از فرصت ها و ظرفیت ها هدر می رود، در چنین وضعیتی معلوم می شود در آن شهر برنامه ریزی لازم و پیگیری مناسبی برای حل مشکلات منطقه و تامین رضایت مردم، وجود ندارد.

وی گفت: انشاءالله  به برکت خون شهدا و با بهرمندی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب  و همت و تلاش همه دلسوزان، به اوج قله های پیشرفت و عزت خواهیم رسید.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار