کد خبر: 1199179
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
رئیس مجلس شورای اسلامی:

جوان آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی هدف گروه‌های جهادی را خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: در تفکر و روحیه جهادی همه شریک می‌شوند و در فراز و نشیب‌ها تغییری نمی‌کنند بلکه خاستگاه آن برخاسته از ایثارگری و فداکاری است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در اختتامیه مهرواره ملی «برای ایران» با بیان اینکه خاستگاه کار خیر و جهادی، برخاسته از جوهره و درون افراد است، افزود: روحیه جهادی اولویت و مبنای انجام هر کار داوطلبانه و خیری است و این روحیه هرگز تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار نمی‌گیرد و فراز و نشیب‌ها و گرمی و سردی‌های روزگار، باعث ناامیدی آن نمی‌شود.
قالیباف با تأکید بر اینکه کارجهادی بر پایه نظام بروکراسی اداری و وظیفه‌مند نیست و کاملاً ایثارگرانه و از خودگذشتگی انجام می‌شود، تصریح کرد: هنوز نسبت به فعالیت‌هایی که در این عرصه انجام می‌شود، عقب هستیم. چراکه عرصه‌های بسیار متنوعی از جمله سلامت، کشاورزی، عمرانی و فنی، علوم انسانی، هنر و ... در امور داوطلبانه جهادی و خیر وجود دارد. رئیس قوه مقننه با اشاره به اهمیت موضوع شبکه‌سازی در ماهیت کار خیر و جهادی، گفت: این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی، ارتباطات و هماهنگی‌های دقیق است و باید به اثربخشی‌های مهم در این زمینه توجه شود. به این معنا که باید نتیجه محور حرکت کنیم و در کنار اقداماتی که انجام می‌دهیم به اثربخشی و نتیجه آن نیز توجه شود. قالیباف پایدارسازی امور خیر و جهادی را مهم دانست و افزود: کار داوطلبانه هیچ منافاتی با نظم و انضباط، استفاده از علم و دانش برای انجام آن و نهادسازی ندارد. وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بسیج از اوایل انقلاب تا زمان آغاز جنگ یادآور شد: بسیج با محور کار جهادی قبل از دفاع مقدس حضور داشت و به جهاد سازندگی برای محرومیت‌زدایی کمک می‌کرد. اما بعد از وقوع جنگ، حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در اولویت قرار گرفت. قالیباف اعتباربخشی به کار جهادی را نیازمند انتخاب محروم‌ترین قشر و شناخت پیشران هر منطقه عنوان کرد و یادآور شد: کار داوطلبانه‌ای باید بتواند الگوسازی، شبکه‌سازی و پایدارسازی کند تا در نهایت سبب معتبرسازی شود.
رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: در محیط دانشگاهی موظف هستیم نظام مسائل هر منطقه‌ای را که در آن هستیم شناسایی کرده و پیشرانش را بدانیم، چراکه در هر استان، شهر، روستا یک پیشران وجود دارد. وی تصریح کرد: توجه به اقتصاد روستا نیز کار جهادی است. ایجاد خودکفایی، سلامت، راه اندازی شبکه راه روستایی و تقویت پول ملی هم کار اقتصادی و جهادی است. رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه در کار جهادی نباید سلیقه سیاسی را دخالت داد، یادآور شد: مؤمن و غیرمؤمن نکنید و از ظرفیت هرکسی که داوطلب شد استفاده کنید و از او نپرسید چه هستی و که هستی. همان‌طور که نباید تصور کرد تمام افرادی که به جبهه آمدند در اوج عرفان و از خودگذشتگی بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار