کد خبر: 1200770
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
از مادر مدال‌آور تا قهرمان خداحافظی کرده

جوان آنلاین: تجربه دیدار بارهبر معظم انقلاب برای ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان کشور تجربه خاصی است، تجربه‌ای که حتی اگر تکراری هم باشد تا مدت‌ها در ذهن و یاد این ورزشکاران باقی می‌ماند و به شیرینی از آن یاد می‌کنند.


بالاتر از پاداش
در این میان آن دسته از ورزشکارانی که به‌صورت ویژه مورد تفقد رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفتند حال و هوای دیگری دارند. برای نمونه می‌توان به ساره جوانمردی اشاره کرد. حضور بانوی تیرانداز ایران با فرزند خردسالش روی سکوی قهرمانی باز‌های آسیایی هانگژو از آن اتفاق‌هایی بود که مورد توجه رهبر انقلاب واقع شد. بانوی مدال‌آور تیراندازی ایران در این خصوص به فارس می‌گوید: «خیلی خوب بود که برای اولین بار در دنیا یک مادر به همراه فرزندش روی سکو رفت و یک صحنه ماندگار خلق شد. امیدوارم این صحنه باعث شود ما مصوبه‌ای برای مادران قهرمان داشته باشیم که بتوانند فرزندان خود را در رقابت‌ها در کنارشان داشته باشند تا با آرامش خاطر بیشتری روی مسابقات خود تمرکز کنند.»
جوانمردی خاطرنشان می‌کند: «در دیدار قبلی که با مقام معظم رهبری داشتیم بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو بود که من به عنوان پرچمدار حضور داشتم و مرا به‌خاطر حجابم مورد تجلیل قرار دادند. این‌بار هم شرایط خیلی بهتر بود؛ اول اینکه خوشحال بودم که در خدمت رهبر انقلاب هستم و بعد هم موضوع حجاب و بالا رفتن از سکو به همراه فرزندم موجب شد ایشان باز هم اشاره‌ای به اقدامات من کنند. این موضوع یک توفیق است و این بیانات برایم ماندگار و بالاتر از هر پاداشی است.»


همه پای کار بیایند
احسان حدادی حضوری دراماتیک در بازی‌های آسیایی هانگژو داشت. قهرمان پرتاب دیسک ایران هرچند نتوانست مدال طلای خود را تکرار کند، اما آن را به جانشین خود واگذار کرد و خودش با نقره آسیا خداحافظی کرد. قهرمان پرتاب دیسک ایران یکی از ورزشکارانی بود که روز چهارشنبه گذشته در حسینیه امام خمینی (ره) حضور داشت. او می‌گوید: «امیدوارم مسئولان ورزش نکاتی را که رهبری فرمودند چراغ راه خود قرار دهند تا ورزش ایران را روز‌به‌روز در دنیا پر‌آوازه‌تر ببینیم. «ایران قوی باید ورزش قوی هم داشته باشد»، این نکته بسیار مهمی بود که ایشان اشاره کردند. هر کشوری می‌خواهد در دنیا مطرح شود، ورزش بهترین راه است، چون پرچم شما بالا می‌رود و همه دنیا توانایی‌تان را می‌بینند. رهبری هم این موضوع را به خوبی مطرح کردند، چون ایشان به این موضوع واقف هستند و مسئولان دیگر هم باید حساسیت موضوع را درک کنند.»
پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در باز‌های آسیایی تأکید می‌کند: «برای قوی شدن ورزش و بالا رفتن پرچم ایران باید همه مسئولان پای کار بیایند و حمایت‌ها همه‌جانبه باشد. در کنار این، ورزشکاران هم همگی آرزو دارند که قهرمان شوند و برای کشور افتخار‌آفرینی کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار