کد خبر: 1216780
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
رییس انستیتو پاستور ایران گفت: کیت تشخیص سویه‌های مختلف کرونا در کشور تولید شد.

جوان آنلاین: رحیم سروری رییس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد اظهار داشت: انستیتو پاستور جزو ایرانی‌ترین مجموعه‌هایی است که در راستای سلامت مردم گام برداشته است.

به گزارش فارس، وی گفت: ۱۰۴ سال از عمر انستیتو پاستور میگذرد و این باور را ایجاد کرده است که محققان ایرانی ظرفیت بسیار زیادی دارند، در زمانی که متولی برای سلامت کشور وجود نداشت انستیتو پاستور وجود داشت و در موضع مربوط به واکسیناسیون و ساخت دارو‌ها حضور داشت.

سروری ادامه داد: عمر انستیتو پاستور به ۵ بخش تقسیم می‌شود، انستیتو پاستور به عنوان دهمین انستیتو پاستور جهان شناخته میشود و ارتباط خوبی با سایر مجموعه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور در زنان جنگ هم نقش زیادی داشت گفت: در حوزه مصدومان شیمیایی تولید دارو‌ها را در دستور کار قرار داد. رییس انستیتو پاستور ایران گفت: رشد حوزه سلامت مدیون انستیتو پاستور است، ایجاد حوزه زیست فناوری گام بزرگی برای تولید سایر واکسن‌ها بود.

سروری افزود: واکسن سازی در دوره کرونا موفق عمل کرد، واکسن کنترل سرطان مثانه، واکسن کرونا و تعداد واکسن‌ها از جمله روتا و پنوموکوک درحال تولید است. وی افزود: در حوزه تولید علاوه بر واکسن محلول‌های تزریقی نیز تولید می‌شوند.

رییس انستیتو پاستور ادامه داد: تولید کیت‌های تشخصی از قبیل ابله میمونی، تب کریمه کنگو و کرونا تولید شده است. سروری ادامه داد: امروز در معرض تحت سویه‌های کووید قرار داریم و خوشبختانه توانستیم برای شناسایی این بیماری کیت تولید کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار