کد خبر: 1218463
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
طرح ارتقای مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اجرا می‌شود. 

جوان آنلاین: طرح ارتقای مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اجرا می‌شود. 
امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و ارتقای عملکرد تحصیلی و معدل دانش‌آموزان و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، طرح مشترکی تحت عنوان ارتقای مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان با همکاری اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری برنامه‌ریزی شده است. 
تجلی‌نیا ادامه داد: در این طرح مشترک که اجرای آن از ۱۵اسفندماه آغاز خواهد شد از هر شهرستان، ناحیه و منطقه، دو مدرسه به عنوان پایگاه اجرایی طرح انتخاب می‌شود. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها مشاوران متخصص و آموزش‌دیده حوزه تحصیلی مستقر خواهند شد و به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شیوه‌های مطالعه مؤثر، روش‌های یادگیری، آموزش برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های مطالعاتی، روش‌های ایجاد انگیزه، آموزش نحوه پاسخگویی به سؤالات مفهومی و امتحانات نهایی را آموزش خواهند داد. 
وی تصریح کرد: به عبارتی در هزارو ۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴هزارو ۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش‌دیده، به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد. تجلی‌نیا افزود: همچنین در این پایگاه‌ها در زمان نزدیک‌شدن به آزمون کنکور سراسری، راهنمایی‌های لازم درباره نحوه شرکت در آزمون، مدیریت جلسه کنکور و سایر اطلاعات که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان لازم است در این باره کسب کنند، ارائه خواهد شد. 
وی عنوان کرد: پس از اعلام نتایج کنکور، خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور در این پایگاه‌ها به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها از مشاوران متعهد، مجرب و آموزش‌دیده آموزش‌و‌پرورش خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دریافت کنند. تجلی‌نیا در پایان افزود: هدایت تحصیلی مطلوب و کمک به انتخاب مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانش‌آموزان و قرارگرفتن آنان در مسیر‌هایی که متناسب با استعداد، علایق، توانمندی‌ها و شرایط و نیاز‌های جامعه باشد، گام مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار