کد خبر: 1224138
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خط و نشان مدافع عنوان قهرمانی برای فرنگی‌کاران قاره کهن
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی صبح امروز با رقابت فرنگی‌کاران اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم آغاز می‌شود که پویا دادمرز (۵۵ کیلوگرم)، ایمان محمدی (۶۳ کیلوگرم)، امیر عبدی (۷۷ کیلوگرم)، ناصر علیزاده (۸۷ کیلوگرم) و امین میرزازاده (۱۳۰ کیلوگرم) نماینده‌های ایران در روز نخست مسابقات هستند. مسابقاتی که رنگرز و شاگردانش چشم به تکرار قهرمانی آن دارند. 
دنیا حیدری

جوان آنلاین: رنگرز و دوبنده‌پوشانش که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راهی بیشکک قرقیزستان شدند، طی امروز و فردا با فرنگی‌کاران قاره به رقابت می‌پردازند. این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا طی دو روز (۲۷ و ۲۸ فروردین) و به میزبانی قرقیزستان در بیشکک برگزار می‌شود. رقابت‌هایی که قرعه‌کشی آن روز گذشته انجام شد و فرنگی‌کاران حاضر در مسابقات حریفان خود را شناختند. 
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی صبح امروز با رقابت فرنگی‌کاران اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم آغاز می‌شود که پویا دادمرز (۵۵ کیلوگرم)، ایمان محمدی (۶۳ کیلوگرم)، امیر عبدی (۷۷ کیلوگرم)، ناصر علیزاده (۸۷ کیلوگرم) و امین میرزازاده (۱۳۰ کیلوگرم) نماینده‌های ایران در روز نخست مسابقات هستند. مسابقاتی که رنگرز و شاگردانش چشم به تکرار قهرمانی آن دارند. 
براساس قرعه انجام شده در پنج وزن نخست قهرمانی آسیا، پویا دادمرز در وزنه ۵۵ کیلوگرم که ۱۲ فرنگی‌کار در آن به رقابت خواهند پرداخت، بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم برابر برنده کشتی سجاد البیدهان (عراق) - آرجون حالاکورکی (هند) روی تشک می‌رود. کشتی‌گیران وزن ۶۳ کیلوگرم هم ۱۲ نفر هستند که ایمان محمدی، فرنگی‌کار ایران در این وزن بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده کشتی اومش (هند) - کرار البیدهان (عراق) می‌رود. 
رقابت در وزن ۷۷ کیلوگرم بین ۱۳ کشتی‌گیر است. نماینده ایران در این وزن امیر عبدی است که در دور نخست به علی محمد ال‌عبوداح (عراق) خورده است. عبدی در صورت برتری مقابل حریف عراقی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان میسو (سنگاپور) و ساجان (هند) می‌رود. ناصر علیزاده، نماینده ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم است. در این وزن ۱۱ کشتی‌گیر حضور دارند که نماینده ایران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم باید با برنده مصاف بین گانبولد (مغولستان) - آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) دیدار کند. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده، نماینده ایران پس از استراحت در دور نخست در مرحله بعد باید برابر برنده کشتی میان اسلام جان رحمت‌اف (ازبکستان) - سینگ میهار (هند) روی تشک برود. 
کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها برای ایران اهمیت بسیار دارد، نه فقط، چون مدافع عنوان قهرمانی است و در دوره قبل به واسطه کسب پنج طلا، دو نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاده، بلکه به دلیل روشن شدن تکلیف دو وزن المپیکی ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم. دو وزنی که در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا، رنگرز تصمیم محک زدن امیر عبدی و ناصر علیزاده در آن‌ها را دارد. 
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که به‌زعم دبیر، رئیس فدراسیون یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیر است، تاکنون موفق به کسب سهمیه در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شده و حالا به دنبال کسب سهمیه در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم است و همین مسئله اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا را برای رنگرز و شاگردانش دو‌چندان کرده است. 
هرچند قهرمانی آسیا مسابقات انتخابی المپیک نیست و آخرین انتخابی المپیک مسابقات استانبول ترکیه است، اما کسب نتیجه در بیشکک، به‌خصوص در دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم تا حد زیادی می‌تواند دست رنگرز را برای تصمیم‌گیری در خصوص این اوزان باز بگذارد و خیال او را بابت دو وزن باقیمانده راحت کند. از سوی دیگر تکرار قهرمانی در این رقابت که می‌تواند محک خوبی برای شاگردان رنگرز باشد، می‌تواند روحیه و انگیزه فرنگی‌کاران ایران برای کسب سهمیه در اوزان باقیمانده را نیز دوچندان کند.

برچسب ها: کشتی فرنگی ، رنگرز ، بیشکک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار