کد خبر: 1226609
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه‌های این هفته را اعلام نمود.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرگزاری جوان، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آستانه گرامیداشت هفته معلم با بیان اینکه معلم پایه ابتدایی جامعه است، گفت: اگر معلم را تکریم کنیم خروجی بهتری در کلاس درس خواهیم داشت.

وی افزود: خواسته ما از دستگاه‌ها و نهادها توجه به این قشر فرهیخته است.

اکبری در ادامه برنامه‌های هفته معلم را اینگونه تشریح کرد: برنامه‌های هفته معلم شامل تجلیل از جوان‌ترین و پیشکسوت‌ترین معلمین خانم و آقا، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، تجلیل از جهادگر هنرمند و پژوهشگر، اعزام تعدادی از معلمین منتخب استان جهت تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از معلمین نمونه استانی و شهرستانی، برگزاری شب شعر و محفل ادبی و ... می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام نمود: از ۸ معلم نمونه استانی و تعداد ۲۶ معلم نمونه شهرستانی تجلیل می‌گردد.

اکبری در ادامه دستاوردهای آموزش و پرورش استان را اینگونه بیان کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۱ آموزشگاه در سطح استان داریم که در این آموزشگاه‌ها ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ دانش‌آموز در قالب ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد دانش‌آموزان ۹۴ هزار و ۴۳۷ دانش آموز دختر و ۹۸ هزار و ۷۴۲ دانش آموز پسر هستند.

اکبری گفت: در مدارس دولتی تعداد ۱۷۵ هزار و ۹۵۱ دانش آموز و در مدارس غیردولتی ۱۷ هزار و ۲۲۸ دانش آموز مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی تعداد کارکنان آموزش پرورش استان در حوزه تعلیم و تربیت در حال فعالیت هستند را ۱۳ هزار و ۷۶۹ همکار بیان کرد و افزود: کارکنان آموزش و پرورش به صورت رسمی و پیمانی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۳۳ همکار خانم و ۶ هزار و ۴۳۶ همکار آقا می‌باشند.

اکبری از برگزاری آزمون‌های نهایی گفت: تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در سطح استان در آزمون‌های نهایی و در ۱۱ ماده درسی شرکت می‌کنند.گ، جهت شرکت در این آزمون‌ها ۷۸ حوزه و جهت تصحیح ۱۳ حوزه در نظر گرفته شده که بلافاصله بعد از اتمام آزمون‌ها تمام برگه‌ها اسکن شده و تصحیح به صورت چرخشی بین استان‌های دیگر تقسیم می‌گردد.

در پایان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از دستگاه‌های اجرایی، نهادها و اصحاب رسانه دعوت کرد که در همایش یادواره ۷۴ شهید معلم استان در سالن ایثار شهرستان بجنورد شرکت نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار