کد خبر: 1226677
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
جهاد روشنایی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که تأکید شده است به صورت ویژه به آن پرداخته شود. این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده و تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی، اداره برق، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و امور روستایی بسته شده که هدف از اجرای آن حمایت از افراد محروم در روستا‌هاست

جوان آنلاین: توجه به موضوع انرژی و کمک برای استفاده از انرژی‌های پاک در استان زنجان در دستور کار قرار دارد که بر همین اساس در سال گذشته ۱۸۵نیروگاه خورشیدی در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۳۵۵نیروگاه خورشیدی نیز در دست اقدام است. در بسیج سازندگی فعالیت‌ها در قالب چهار قرارگاه اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، قرارگاه جهادی و خدمات‌رسانی انجام می‌شود. 
جهاد روشنایی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که تأکید شده است به صورت ویژه به آن پرداخته شود. این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده و تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی، اداره برق، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و امور روستایی بسته شده که هدف از اجرای آن حمایت از افراد محروم در روستا‌هاست. همچنین کمک به تولید برق کشور و جلوگیری از قطعی برق در زمان بحران از دیگر اهداف این طرح تعریف شده است. در سال گذشته در کنار تمام پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی و بهداشت و درمان تلاش شد موضوع انرژی هم در برنامه باشد که ۱۸۵نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف زنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۳۵۵نیروگاه خورشیدی نیز تعریف شد تا با انجام کارهای‌شان بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم. همچنین با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه از سوی بسیج سازندگی در جهت توانمندکردن روستاییان و ایجاد مشاغل خرد گام‌هایی برداشته شد. در همین راستا ۶۴۰صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده که در حال حاضر اعتبار این صندوق‌ها در استان بالغ بر ۲۵‌میلیارد تومان با بیش از ۲‌هزار نفر اشتغال‌زایی بوده است. در حال حاضر ۴۵صندوق تعاونی اشتغال‌زا در حال فعالیت هستند و به ۳۶۹ نفر وام قرض‌الحسنه جهت اشتغال خرد خانگی پرداخت شده است. در سال ۱۴۰۲ اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی ۵۴۵‌میلیارد تومان بود که ۲‌هزارو۳۱۷طرح به شبکه بانکی معرفی و از این تعداد به ۵۹۳طرح مبلغ ۷۷‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد. در ادامه حمایت از تولیدات روستایی ۷۰نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شد و در خصوص خدمات ارائه‌شده در حوزه دامپزشکی نیز بیش از ۵۰‌هزار دام و طیور در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه شدند. از آنجا که اعتقاد داریم نباید درختی از درختان استان کم شود، طبق تفاهم‌نامه انجام‌شده با منابع طبیعی ۵۰۰‌هزار اصله نهال در زنجان به همت قرارگاه اقتصادی مقاومتی بسیج کاشته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار