کد خبر: 1226808
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
حسین حبیبی:
فرماندار اسلامشهر بر ضرورت نظارت جدی‌تر شوراهای اسلامی بر شهرداری ها تاکید کرد و گفت: اعضای شورا باید ضمن پرهیز از دخالت در امور جاری شهرداری ها به وظایف نظارتی خود توجه داشته باشند.
بهاره عشقی صابر

 حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه ای که با حضور اعضای شوراهای اسلامی اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی برگزار شد ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها از تلاش های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی جهت راهبری، هدایت و نظارت بر شهرداری ها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در درجه نخست این اعضای شوراهای اسلامی هستند که باید حرمت شورا را نگه دارند، افزود: باید به درستی و بخوبی به وظایفتان عمل کنید که حتی تذکر شفاهی نیز به شما داده نشود. خبر برخورد یا دستگیری یکی از نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی ناراحت کننده است و زیبنده این نهاد نیست.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه بر سر منافع مردم با هیچ فردی مماشات نداریم و مجموعه فرمانداری بر عملکرد شهرداری ها نظارت دارد و اجازه نمی دهیم تا شهرداری ها از ریل خدمت خارج شوند، تصریح کرد: شما به عنوان نمایندگان مردم شهرداری را به عنوان امانت به شهردار سپرده اید و باید نظارت درست و قانونی داشته باشید.

حبیبی با اشاره به اینکه سایر نهادهای نظارتی به نوعی با شهرداری ها غریبه هستند و شوراها می توانند بهترین نظارت را داشته باشند، ادامه داد: مردم از شما انتظار دارند بیشتر از قبل بر فعالیت شهرداری ها نظارت کنید.

نظارت بر رفتار و عملکرد مدیران شهرداری، نحوه اجرای پروژه‌ها، مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و فساد اداری، نحوه رسیدگی به کار مردم در واحدهای مختلف شهرداری ها از جمله اموراتی است که باید مورد توجه اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرمانداری تلاش می‌ کنیم تا با تسهیل گری و همراهی، شوراهای اسلامی را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم کمک کنیم، افزود: در جلسات هیات تطبیق نیز مصوبات شوراهای اسلامی در سریعترین زمان ممکن مورد بررسی و اعلام نظر قرار می گیرد و هرگز نظرات و اولویت های خودمان را به هیچ یک از شوراها تحمیل نکردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان به اهمیت همپوشانی شوراهای اسلامی و مدیریت شهری با ادارات خدمات رسان نیز اشاره کرد و گفت: در هفته های اخیر شاهد نشست های مشترک شورای شهر اسلامشهر با نهادهایی همچون آموزش و پرورش، آبفا و... بودیم که می تواند بر گره گشایی از کار مردم موثر باشد و در نهایت نتیجه این تعاملات و همکاری ها ارائه خدمت به مردم است و امیدواریم در سه شهر شهرستان این تعاملات متقابل حاکم باشد.

حبیبی در پایان با بیان اینکه در سال پایانی فعالیت شورای ششم قرار داریم، افزود: با همت و جدیت مضاعف تلاش کنید تا در فرصت باقی مانده از خدمت، کارهای ماندگاری برای مردم انجام دهید.

گفتنی است در این جلسه که معاونین عمرانی و سیاسی، اجتماعی فرماندار، شهردار احمدآباد مستوفی و سرپرست شهرداری چهاردانگه نیز حضور داشتند، فرماندار اسلامشهر با اهدای لوح، روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی تبریک گفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار