کد خبر: 1227028
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز :
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در جمع اعضای خانه مطبوعات استان گفت: احیای نهضت پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت و توانمندی اصحاب رسانه و ارباب جراید حاصل می‌شود.

فرید نجف‌نیا با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری بیان کرد: اگر فرهنگ پیشگیری در بین مردم و مسئولین، جایگاه واقعی خود را به دست آورد، بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف خواهد شد.

نجف‌نیا به نقش اثرگذار رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند که از طریق نفوذ و تهاجم فرهنگی به باورهای مردم آسیب بزنند و رابطین رسانه‌ای باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به خصوص فرهنگی گام بردارند.

این مقام مسئول وجود خبرنگاران مطالبه‌گر را از عوامل موفقیت دادگستری کل استان البرز دانست و افزود: موفقیت اطلاع رسانی در دستگاه قضا زمانی حاصل می‌شود که اصحاب رسانه با سرعت و دقت در مسیر ارتقاء آگاهی‌های مردم اقدام کنند.

وی به نقش بازدارنده رسانه‌ اشاره و اظهار کرد: هشدار، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از قوانین و مجازات‌های قضایی و تحکیم اخلاق اجتماعی از جمله نقش‌های رسانه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

این مقام مسؤول تولیدات اصحاب رسانه را در سالم سازی جامعه و کاستن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی اثرگذار دانست و اظهار کرد: باید در انعکاس اخبار به ویژه اخبار دستگاه قضا با دقت و به دور از شتابزدگی عمل شود و جنبه پیشگیری از وقوع جرم مدنظر قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار