کد خبر: 1227138
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیس سازمان انرژی اتمی:

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم، گفت: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و می‌توانند برای بازرسی حضور داشته باشند. 
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترعین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و پنج دانش‌آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش‌آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده‌های آن‌ها تبریک می‌گویم. 
وی در مورد سفر «رافائل گروسی» به ایران و حل مسائل پادمانی، افزود: مسائل پادمانی آن گونه که تعریف و وضع شده، همواره در حال تعامل و گفتگو بودیم. این مسائل از زمان آغاز تاکنون چهار مکان بود، دو مکان حل و فصل شده و درباره دو مکان در حال تبادل نظر و گفتگو هستیم. 
رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی بر بیانیه اسفند ماه ۱۴۰۱ همچنان پابرجا هست و در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، این موضوع هم مورد پرسش بوده، چون توسط جریان مخربی که در غرب علیه این برنامه فعالیت می‌کنند زیر سؤال رفته بود و در پایدار بودن آن تشکیک می‌کردند!
اسلامی اعلام کرد: آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدار‌هایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و ما می‌توانیم در چهارچوب پادمان و NPT روابط خود را با آژانس تقویت کنیم. وی درباره همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم. ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و می‌توانند برای بازرسی حضور داشته باشند. بازرسی آژانس در چارچوب پادمان آن‌ها در حال انجام است و این مسئله اصلا سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به این موضوع اذعان دارند. 
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران، بیان کرد: این‌ها موضع‌گیری نیست و سؤال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی که مرتب سعی می‌کند به دنیا القا کند که برنامه ایران صلح آمیز نیست، این سؤال را پرتکرار می‌پرسند. گروسی همواره گفته که هیچ نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد. اسلامی گفت: در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود. از حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

برچسب ها: گروسی ، انرژی اتمی ، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار