کد خبر: 976056
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
کارگردان سریال ستایش می‌گوید قصد نداشته در این سریال سیاه‌نمایی کند و گاف‌های سریال را قبول دارد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: عوامل سریال ستایش روز گذشته در نشست خبری رو‌در‌رو با خبرنگاران به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ دادند. در این نشست، سعید سلطانی کارگردان سریال، گفت: «بین سیاه‌نمایی و نشان دادن شخصیت‌های داستان تفاوت‌هایی وجود دارد. ما خودمان به شدت مخالف سیاه‌نمایی هستیم و قصد این کار را هم نداشتیم. سریال‌هایی ساخته شده که رنگ تیرگی به مردم تزریق می‌کنند، اما خروجی ستایش فداکاری و ایثار و بخشش بود. شخصیت «ستایش» با عبور از تیرگی‌های گذشته توانست به این جایگاه برسد. بخشندگی حشمت فردوس در بخش‌های پایانی کار نمونه این اتفاق است، بنابراین نگاه مثبت به مجموعه وجود داشته و به نظرم از این حیث (خشونت و سیاه‌نمایی) مجموعه «ستایش» را مبری بدانید.»

سلطانی درباره گاف‌های سریال ستایش از جمله سکانس قتل «پری سیما» گفت: «من گاف‌های سریال «ستایش۳» را قبول دارم. در این سریال مشکل‌هایی در صحنه و فیلمبرداری داشتیم مانند صحنه گلوله خوردن پری‌سیما، اما باید بگویم ما از ۱۱فروردین تا ۲۶اسفند۹۷ از شمال تا بندرعباس به شدت کار کردیم. فشار کاری بالایی روی همه اعضای تیم تولید بود، اما گاف‌ها را شیرینی کار بدانید و من همه آن‌ها را قبول دارم.»

چرا به ازدواج ستایش توجه نشد؟
کارگردان فصل سوم سریال ستایش با بیان اینکه به برخی از وجوه این سریال توجه نشده است، بیان داشت: «ستایش وجوهاتی دارد که به آن‌ها توجهی نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است. مطلبی دیدم که نوشته بود انحرافات سریال ستایش! که منظورشان مجرد بودن کاراکتر‌ها بود. اتفاقاً موضوعی که در این سریال به آن پرداختیم ازدواج زنان سرپرست خانوار بود که تا به حال در تلویزیون ندیده‌ایم. ستایش حاصل تلاش و تعصب ما بوده که قصه‌ای را در سه فصل تعریف کنیم و دلیلش را هم داشتیم. همه این ایراد‌ها وجود دارد و ما در پی این هستیم که بهتر از این باشیم.»

حشمت شخصیت پیچیده‌ای بود
داریوش ارجمند، بازیگر نقش «حشمت فردوس» درباره نقشی که در سریال ستایش ایفا کرده بود، گفت: «من در این سریال کارم را انجام داده‌ام و دیگر کاری ندارم که دیگران چه می‌گویند. شخصیت حشمت پیچیده و چند لایه است. کسی که می‌خواهد حشمت را تحلیل کند باید از قسمت اول «ستایش» شخصیت فردوس را ببیند و بشناسد. حشمت جایی بزرگ شده است که نمی‌پذیرد ستایش را با پسرش در اتاق باغبان ببیند و مشکلش با ستایش از همان‌جا شروع می‌شود.» ارجمند در ادامه گفت: «باور رفتار‌های فردوس سخت است، اما به هر حال این دیدگاه فردوس و تجارب آن از جامعه است و نمی‌تواند ازدواج طاهر را قبول کند. این سریال چیز‌هایی را به یاد مردم آورده است که مردم فراموش کرده‌اند. حشمت سبک زندگی را برای مردم عوض کرده است. من با مردم کوچه و خیابان زیاد صحبت کرده‌ام و اغلب آن‌ها و به ویژه افراد مسن‌تر با حشمت فردوس ارتباط برقرار کرده‌اند.»

داریوش ارجمند با نقد انتقاد‌های رسانه‌ها از ستایش، سؤالات انتقادی خبرنگاران را زیر سؤال برد. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های انتقادی عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از سریال ستایش، گفت: «آقای ضرغامی سنگ محک سریال ستایش نیست. ایشان اصلاً سینما نخوانده است و متأسفانه همه سنگ محک شده‌اند و آقایان رئیس تنها باید ریاست کنند. همه هر چیزی که دوست دارند راجع به سریال می‌گویند.»

شاید «ستایش ۴» ساخته شود
آرمان زرین‌کوب، تهیه‌کننده سریال ستایش درباره احتمال ساخت فصل ۴ این سریال گفت: اگر همه چیز مناسب باشد فصل۴ را هم خواهیم ساخت. زرین‌کوب در پاسخ به سؤالی درباره طولانی شدن فاصله زمانی میان ساخت فصل دوم و سوم سریال ستایش توضیح داد: دلیل اصلی این وقفه چیزی نبود جز تمام نشدن متن. سعید مطلبی باید متن را به دست ما می‌رساند تا شروع به ساخت می‌کردیم. از نکات حاشیه‌ای نشست رسانه‌ای «ستایش» حضور نداشتن هیچ کدام از بازیگران زن سریال بود و در حالی از ترانه پایانی این سریال انتقاد شد که خواننده تیتراژ نیز در نشست حاضر نبود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار