کد خبر: 1019746
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
فرماندار شهرستان اسلامشهر خبر داد:
مرسلپور گفت: قوانین کمیسیونهای ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداریها بستری برای تجارت افراد متخلف به وجود آورده است.
بهاره عشقی صابر

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری‌ها بستری برای تجارت افراد متخلف فراهم کرده است.

مرسلپور با انتقاد از عدم بازدارندگی احکام و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ افزود: در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز، متاسفانه شهرستان اسلامشهر در بسیاری از موارد پیش رو بوده و اتفاقاتی رخ می‌دهد که در خور شأن و جایگاه این شهرستان نیست و بستر قانونی برای اینکه مردم بتوانند راحت به منزل و ماوا برسند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قوانین متعدد، بخش نامه‌های متناقض باعث بروز تخلفات ساخت و ساز شده، تاکید کرد: در بحث اثرات منفی ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر آن که دست های نا پیدا و پنهان وجود دارد، اگر ملکی غیرمجاز ساخته شود علاوه بر اینکه سرمایه در گردش مملکت از بین میرود، تخریب آن ملک هم هزینه برای کشور به همراه دارد، از سوی دیگر باعث ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه و بدبینی به دستگاه‌های اجرایی و قضایی می شود.

فرماندار اسلامشهر با ترکید بر اینکه وقتی قانون را خوب اجرا نکنیم موجب ایجاد نارضایتی مردم می شود، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص شهرستان اسلامشهر، افزایش ارزش افزوده اراضی شهرستان و همجواری با کلانشهر تهران زمینه افزایش بی رویه جمعیت در منطقه را به وجود آورده و ما نگران این هستیم که اسکان های غیر رسمی و غیر قانونی شکل گیرد.

وی ادامه داد: تعلل در ساخت و سازهای غیرمجاز و مسائل پشت پرده آن شرایط نامناسبی را برای مسئولین شهرستان ایجاد می‌کند که دستگاه‌های متولی باید بیش از گذشته وارد شوند، من به شدت مخالف تخریب و موافق پیشگیری هستم، هر تخریبی نارضایتی درست می کند و هزینه های خودش را دارد.

مرسل پور با اشاره به اینکه ارزش افزوده بازار کاذب می آورد، گفت: با توجه به شرایط شهرستان اسلامشهر، کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری بوده و دستگاه‌های متولی باید موارد قانونی در جهت پیشگیری از وقوع تخلف و خلاء های قانونی که باعث بروز ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود را شناسایی و راهکارهای مناسبی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ارائه دهند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در محدوده روستاها و خارج از بافت توسط بعضی از تعاونی های مسکن و تشکلات هیئت امنایی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلامشهر هیچ تعاونی مسکن رسمی به غیر از شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان فعالیت رسمی ندارند و فعالیت آنها غیرقانونی و تخلف است و مردم مراقب افراد فرصت طلب و سودجو باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر