کد خبر: 1081998
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

تفاهمنامه جدید همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان زندان‌ها با رویکرد توانمندسازی اجتماعی و اشتغالزایی زندانیان پس از آزادی امضا شد.
روز گذشته در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مدیران‌عامل بنیاد‌های ۱۵ خرداد، برکت و احسان دومین تفاهمنامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.
معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به امضای اولین تفاهمنامه بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان زندان‌ها درسال ۱۳۹۹ افزود: اولویت اول ما در همکاری با سازمان زندان‌ها، بر اجرای طرح‌های توانمندسازی اجتماعی و مهارت‌آموزی شغلی در داخل زندان و ندامتگاه‌ها بوده‌است.
علی عسگری افزود: براساس تفاهم قبلی که در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، ستاد اجرایی فرمان امام با اختصاص ۲۱ میلیارد تومان، ۲هزارو۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرد؛ همچنین ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اکنون هم تفاهمنامه جدیدی با سازمان زندان‌ها امضا کردیم که براساس آن ستاد اجرایی ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و عمد (ناشی از فقر که دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند) اختصاص می‌دهد، از مردم هم دعوت می‌کنیم به پویش ستاد اجرایی فرمان امام بپیوندند تا در شب عید شاهد آزادی تعداد بیشتری از این زندانیان در کشور باشیم.
عسگری درخصوص توزیع بسته‌های معیشتی نیز گفت: در آستانه شب عید ۱۰هزار بسته معیشتی هم بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع می‌کنیم و این آمادگی را داریم که در ماه مبارک رمضان هم این حرکت را امتداد دهیم.
وی با اشاره به اهمیت سایر بند‌های این تفاهمنامه تأکید کرد: یکی از بخش‌های مهم این تفاهمنامه همکاری ستاد به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای دوران پس از آزادی زندانیان و رها نشدن آن‌ها پس از بازگشت به جامعه است. با همکاری هلدینگ کشاورزی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و در اجرای طرح‌هایی مانند طرح جهش دیمزار‌ها در کشور مقرر شد ازاین افراد استفاده شود. همچنین ایجاد «کانون‌های خیریه» در ندامتگاه‌ها با کمک بنیاد احسان و ارتقای موضوع سلامت در زندان‌ها با کمک بنیاد ۱۵ خرداد از دیگر بخش‌های این تفاهم است.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز دراین مراسم گفت: اغلب افرادی که در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها هستند از ضعیف‌ترین اقشار جامعه‌اند، یا به لحاظ فکری یا به لحاظ اقتصادی و معیشتی. یکی از تکالیفی که بردوش ما نهاده شده، حمایت از خانواده‌های این زندانیان است.
غلامعلی محمدی افزود: یکی از نهاد‌هایی که همواره در راستای تکالیف قانونی سازمان زندان‌ها، در کمک‌رسانی به ما پیشگام و پیشرو بوده، ستاد اجرایی فرمان امام است. ویژگی مهم کمک‌های ستاد اجرایی این بوده که صرفاً به توزیع کمک مالی و پرداخت هزینه اکتفا نمی‌کند و تمرکز فعالیت خود را به توانمندسازی افراد در جامعه اختصاص می‌دهد. همان‌طور که در مناطق محروم کشور مشاغل جدید را با کمک خود مردم ایجاد می‌کنند، در زندان‌ها هم تمرکز را بر اجرای پروژه‌هایی گذاشته‌اند که نتیجه آن توانمندشدن و فعال شدن توان و استعداد خود زندانیان است.
در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری به امضای معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس سازمان زندان‌ها رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار