کد خبر: 1168995
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
بر اساس قانون GDPR در اتحادیه اروپا، فعالیت شبکه اجتماعی جدید متا تحت‌عنوان «تردز» در اروپا ممنوع است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، شرکت متا پلتفرم مشابه توئیتر برای ارسال پست‌های متنی را معرفی و عرضه کرد. این شبکه اجتماعی که با نام اینستاگرام تردز ارائه شده، تفاوت چندانی با توئیتر ندارد و به نظر می‌رسد به دنبال ارائه یک تجربه کاربری بهتر است.

به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مالک شرکت متا، این پلتفرم در ۷ ساعت ابتدایی بعد از معرفی توانست ۱۰ میلیون کاربر را جذب کند.

این در حالی است که این شبکه اجتماعی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد، زیرا بر اساس قانون GDPR «مقررات حفاظت از داده‌های عمومی» اتحادیه، در حال حاضر امکان دانلود اینستاگرام تردز از گوگل پلی و اپ استور در کشور‌های اروپایی به خاطر نگرانی از رعایت نشده حریم خصوصی کاربران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بلومبرگ متا منتظر ارائه دستورالعمل‌های بیشتری در مورد تصمیم‌گیری‌های جدید در اتحادیه اروپا است. مطابق با قوانین اتحادیه، بر نحوه استفاده پلتفرم‌های آنلاین بزرگ از بازار اروپا نظارت می‌شود. کمیسیون اروپا در حال حاضر در حال بحث در مورد مقررات با شرکت‌ها است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر جزئیات بیشتری از قوانین جدید ارائه کند. در حال حاضر اپ‌استور‌ها در کشور‌های اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک، تردز را در لیست خود ندارند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، تعدادی از شرکت‌ها، از جمله متا، مشمول مقررات سختگیرانه‌تر در مورد اشتراک‌گذاری داده‌ها و اولویت دادن به محصولات خود هستند. برای مثال پلتفرم‌های ارائه شده توسط این شرکت‌ها از ترکیب داده‌های شخصی کاربران منع شده‌اند. تردز نیز به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد همان حساب‌هایی را که با آن‌ها در اینستاگرام متصل شده‌اند دنبال کنند و نام کاربری اینستاگرام خود را حفظ کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، متا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ایفای این سرویس در اتحادیه اروپا ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار