کد خبر: 1193707
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
سخنگوی ستاد انتخابات مجلس گفت: تا این ساعت ۱۰۷۲۴ نفر از متقاضیان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۴۱۸۲ نفر امروز در انتخابات ثبت نام کردند.

جوان آنلاین: محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا این ساعت ۱۰۷۲۴ نفر از متقاضیان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۴۱۸۲ نفر امروز در انتخابات ثبت نام کردند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: همانطور که پیش بینی می‌شد که ۳ روز پایانی اوج ورود متقاضیان به سامانه ثبت‌نام وزارت کشور باشد، امروز شاهد استقبال بیشتری نسبت به روز‌های گذشته بودیم.

اسلامی همچنین درباره ترکیب جنسیتی داوطلبان ثبت‌نام کرده خاطرنشان کرد: از میان تمامی افرادی ثبت‌نام کرده ۹۰ درصد آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند. همچنین از نظر ترکیب سنی افراد ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۷ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۶ درصد و ۶۰ تا ۷۰ سال ۹ درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: کسانی که سابقه نمایندگی ادوار در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم را داشته‌اند، ۳ درصد و افرادی که دارای سابقه ایثارگری هستند ۲۴ درصد از داوطلبان را شامل می‌شوند.

وی همچنین درباره ترکیب داوطلبان از نظر میزان تحصیلات آکادمیک خاطرنشان کرد: از میان افرادی که تاکنون ثبت‌نام کردند ۷۸ درصد از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دارای مدرک دکترا، ۵ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۲ درصد مدرک حوزودی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار