کد خبر: 1195719
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
وظیفه بررسی کلاس‌های بدون معلم با آموزش و پرورش است، اما روز گذشته آمارگیری کلاس‌هایی که همچنان معلمی ندارند، بر دوش خانواده‌ها انداخته شد!
مهسا گربندی

وظیفه بررسی کلاس‌های بدون معلم با آموزش و پرورش است، اما روز گذشته آمارگیری کلاس‌هایی که همچنان معلمی ندارند، بر دوش خانواده‌ها انداخته شد!
۴۰ روز از سال تحصیلی می‌گذرد، اما هنوز برخی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده‌است. قرار بود از یکم آبان مشکل این کلاس‌ها حل شود، اما در حالی که دهمین روز از آبان سپری شده، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده خانواده‌هایی که کلاس فرزندشان بدون معلم مانده‌است، آن را گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. این حرف آقای وزیر سؤالی را ایجاد می‌کند که آیا وزارت آموزش و پرورش پس از گذشت ۴۰ روز از سال تحصیلی هنوز نتواسته آمار صحیح و مناسبی را از کلاس‌های درس بگیرد و این کار هم باید توسط خانواده‌ها انجام شود؟!
شب گذشته رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر تأکید کرد که در حال حاضر گزارشی از مدیران کل آموزش و پرورش کشور درباره «کلاس‌های خالی از معلم» به او داده نشده و معلمان آن، تعداد کلاس درسی که هفته‌های نخست مهرماه خالی از معلم بودند نیز تأمین شده‌است. او در ادامه گفت که خانواده‌ها موارد مربوط به کلاس‌های خالی از معلم را برای پیگیری به اطلاع وزارت آموزش و پرورش برسانند. در همین راستا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش والدین در صورتی که فرزندشان در کلاس درس معلم ندارد، این مسئله را برای پیگیری از طریق شبکه شاد «نام استان»، «نام شهر یا روستا»، «نام مدرسه»، «مقطع تحصیلی دانش‌آموز» و «کلاس» را به آیدی ravabetomomi۱۴۰۲@ در شبکه شاد ارسال کنند. این مرکز اطلاع رسانی هشتگ عجیبی را نیز در این اطلاعیه نوشته‌است؛ «هشتگ با افتخار پاسخگو هستیم.» هشتگی که خلاف عملکرد آن‌ها در این ۴۰ روز سال تحصیلی بوده‌است، چراکه طی این مدت خانواده‌ها بار‌ها و بار‌ها از نبود معلم سر کلاس درس فرزندشان، فریاد زدند، اما کسی پاسخگوی آن‌ها نبود. حالا عجیب است که برای بار دیگر از خانواده‌ها خواسته شده تا نبود معلم سر کلاس درس فرزندشان را فریاد بزنند!
بحران کلاس‌های درس بدون معلم پس از گذشت یک ماه از شروع سال تحصیلی هم رفع نشده‌بود تا اینکه پای مجلس را برای حل مسئله باز کرد. هر چند این بحران معلول بی‌تجربگی و ضعف تدبیر در وزارتخانه بود، اما وزیر آموزش و پرورش برای دور ماندن از پیامد‌های این اشتباه بزرگ، اصل تقصیر را به گردن دولت قبل و همچنین اشتباهات سازمان اداری استخدامی می‌انداخت.
عمده کارشناسان بر این باورند که ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاری به‌شدت پیچیده و سالانه است و همه‌ساله باید با توجه به تأثیر متغیر‌های بسیار بر وضعیت نیروی انسانی، مورد ارزیابی و تجدید سازماندهی قرار گیرد، چنین فرآیندی همه ساله پس از استقرار کلاس‌ها و آغاز سال تحصیلی تحت عنوان پروژه مهر برای سازماندهی سال بعد در دستور قرار می‌گیرد. اما از آنجایی که این فرآیند برای سال تحصیلی فعلی به درستی و در زمان خودش انجام نشد، بحران کمبود معلم را رقم زد. بحرانی که با گذشت حدود ۵/۱ ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز باقی مانده و قرار است براساس گزارش‌های مردمی برای آن چاره‌اندیشی شود!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار