کد خبر: 1201610
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
استاندار تهران با اشاره به افتتاح خط مترو پرند اعلام کرد: مترو پرند به طول ۵۰ کیلومتر روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر قابلیت جابجایی دارد.

جوان آنلاین: علیرضا فخاری روز پنجشنبه با اشاره به افتتاح مترو پرند با حضور رییس‌جمهور، اظهار کرد: جهت اجرای این طرح شاهد تلاش‌های وصف‌ناپذیر همه (شهرداری تهران، قرارگاه خاتم الانبیا و حمایت دولت سیزدهم) بودیم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مترو پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد، گلزار شهدا و حرم مطهر تا فرودگاه امام (ره) به فاصله ۳۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر از فرودگاه امام تا شهر پرند، نقطه عطفی است برای دسترسی شهروندان از تهران به پرند و بالعکس است که روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر قابلیت جابجایی دارد.

استاندار تهران اضافه کرد: ناوگان مترو از وسایل مطمئن و ایمن برای تکمیل چرخه حمل و نقل در غرب تهران به مرکز تهران است که این موضوع با همت و تلاش متخصصان داخلی و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء و کمک‌های دولت محقق شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت تا این طرح تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد، افزود: از مشخصه‌های بسیار مهم این طرح سرعت، دقت و طراحی خوبی است که توسط همکاران در قرارگاه سازندگی انجام شد و این خطوط به منظور مدیریت واحد در اختیار مترو تهران قرار گرفت.

مترو پرند که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد.

خط مترو شهر جدید پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر جدید پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.

مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما قطعه دوم پروژه متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.

رییس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم، از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. دکتر رئیسی همچنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هر چه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار