کد خبر: 1219709
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
در توضیح برنامه‌های رادیو برای ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ مطرح شد؛
مدیر رادیو معارف و مدیر رادیو صبا ویژه برنامه‌های رادیو برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کردند.

جوان آنلاین: مدیر رادیو معارف و مدیر رادیو صبا ویژه برنامه‌های رادیو برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کردند.

مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف، در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران گفت: شعار محوری رادیو برای ماه رمضان و عید نوروز «همدلی مومنانه و آیین مهربانی» است. برای ماه رمضان امسال ۴۷۹۵ برنامه در قالب ۲۴۹ عنوان از شبکه‌های رادیو پخش می‌شود. شبکه‌های رادیویی ۴۷۰ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند که بیش از یک ساعت تلاوت قرآن در روز می‌شود.

کاویانی در ادامه افزود: برای مناسبت شب‌های قدر حضور در اماکن معنوی جزو سیاست‌های رادیو است. رادیو جوان برنامه سحرش را ۳۰ شب از کربلا پوشش خواهد کرد. روز قدس یکی دیگر از ایام خاصی است که شبکه‌های رادیویی آن  پوشش خوبی خواهند داد و تمام شبکه‌ها ویژه برنامه‌های زنده خواهند داشت.

همچنین مدیر رادیو معارف خبر از ویژه برنامه‌های شاد و مفرح در روز عید فطر داد.

در ادامه این نشست خبری، حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا ویژه برنامه‌های رادیو برای عید نوروز را اعلام کرد.

افتخاری در همین زمینه بیان کرد: رادیو اقتصاد با برنامه «پیشکش بهار» با اجرای ژاله اکبری و علیرضا بختیاری از ساعت ۵ صبح در خدمت مخاطبان خواهد بود. رادیو تهران با «اینک بهار» از ساعت ۵ صبح به مدت ۴ ساعت با حضور وزیر علوم و امیر تاجیک پخش می‌شود. همچنین رادیو صبا با برنامه «یک دو سه بهار» با اجرای محمد قریب یناه، لاله جلال آبادی و مهدی پر میزبان هنرمندان خواهد بود.

افتخاری ادامه داد: رادیو فرهنگ «سال نو و حال نو» را با اجرای دانیال معنوی و سکینه آران پخش خواهد کرد. رادیو ورزش «توپ تحویل سال» را با اجرای اختر زورقچیان، محمدرضا منصوریان و غلامعلی پیرایرانی تقدیم شنوندگان خواهد کرد. در ایام نوروز «صبح عید با شما» و «دور هم باشیم» در رادیو ایران، «لاله سیاه»، «کلارا و خورشید» و «شب رویایی» در رادیو ایرانصدا پخش خواهد شد. شهر زیبا، سنگلج و تالار وحدت نیز در رادیو تهران پخش خواهد شد.

مدیر رادیو صبا در پاسخ به خبرنگار «جوان آنلاین» درباره همکاری با سازندگان پادکست گفت: اینکه رادیو از پادکست استفاده کند خیلی کار درستی نیست. باید اجازه دهیم هر کدام در زیست بوم خودش فعالیت کند.

افتخاری در ادامه افزود: البته هر دو رسانه همزیستی مسالمت آمیزی با همدیگر دارند و اگر برنامه‌سازان پادکست بخواهند با رادیو همکاری داشته باشند باید در چارچوب و قواعد رادیویی برنامه تولید کند. نه فقط در حوزه پادکست بلکه در حوزه بخش های دیگر در حال استعدادیابی هستیم.

مدیر رادیو صبا درباره ساختن برنامه‌های ویژه و همکاری با چهره‌های شاخص گفت: الان در دوره‌ای هستیم که سپهر رسانه‌ای  گسترش زیادی پیدا کرده و تولید برنامه‌هایی با شکل قدیم خیلی کار سختی است. کمااینکه سیما هم نمی‌تواند مثل قدیم برنامه بسازد و برنامه‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرند خیلی زود فراموش می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها دوره حیات‌شان کوتاه شده و دیگر نمی‌توانیم برنامه ماندگاری مثل صبح جمعه داشته باشیم. اگر برنامه‌ای موفق باشد می‌توانیم با تولید فصل‌های بعدی‌اش تولیدش را ادامه‌ دهیم و اینکه برنامه‌های رادیو در جامعه فراگیر شوند باید گفت امروز در هیچ عرصه رسانه‌ای نمی‌توانیم بگوییم چنین چیزی وجود دارد.

افتخاری ضمن بیان اینکه رادیو همواره از افراد چهره و پیشکسوت بهره‌برده است، گفت: افرادی نظیر محمد صالح علا خودشان برخی برنامه‌ها را نمی‌پسندند و البته که تا جایی که می‌دانم وضعیت جسمی مناسبی ندارند. چهره‌ها اگر برنامه‌ای را نپسندند در آن شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: الان سبد رسانه‌ای مخاطبان متفاوت شده و مخاطب محصولش را از یک یا دو شبکه برمی‌دارد. اما در تلویزیون مخاطب از برنامه‌ای به برنامه‌ای دیگر مهاجرت می‌کند. در رادیو یک برنامه نمی‌تواند خودش را در دل آحاد جامعه جا کند.

برچسب ها: رادیو ، ماه رمضان ، نوروز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
0
0
چه جالب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار