کد خبر: 1221510
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی با مشارکت و همراهی مردم امکانپذیر است.

جوان آنلاین: رضا افلاطونی اظهار داشت: اراضی و زمین‌های کشاورزی بستر تولید و امنیت زیستی و غذایی در کشور بوده و حفاظت و حراست از این سرمایه‌های ملی، یک وظیفه ملی و همگانی است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور اراضی کشور، وی افزود:زمین‌های کشاورزی میراثی است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده است و ما باید امانت‌دار خوبی برای صیانت ازاین اراضی باشیم و آن را برای نسل آینده حفاظت کنیم.

رییس سازمان اموراراضی کشور گفت: باتوجه به گستردگی وپراکنش زمین‌های کشاورزی درکشور، همراهی مردم یکی ازمهمترین عوامل موثر برای حفاظت از این اراضی با مشارکت احادمردم است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه برای شناساندن اهمیت وضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت:رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ وصیانت ازاراضی کشاورزی دارند.

رضا افلاطونی خاطرنشان کرد:یگان حفاظت ازاراضی کشاورزی این سازمان، ازطریق سامانه شبانه روزی تلفنی ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای مقابله با سودجویان و زمین خواران بوده و طی سال گذشته با مشارکت وهمراهی مردم توانسته نسبت به شناسایی وتوقف عملیات بیش از۱۲۰هزارمورد ساخت وساز‌های غیر مجاز دراراضی کشاورزی دراقصی نقاط کشور اقدام نماید.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی نیز، یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی درسراسر کشور درحالت آماده باش بوده وبا تمام توان با بهره گیری از رصد وپایش هوشمند اراضی کشاورزی ازطریق تصاویرماهواره‌ای وبا مشارکت مردم از اراضی وزمین‌های کشاورزی حراست می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار