کد خبر: 1221546
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا شب گذشته (روز سوم فروردین) در تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور رفت و آمد کرده‌اند.

جوان آنلاین: "اله‌مراد عفیفی‌پور" روز شنبه چهارم فروردین‌ماه در بازدید میدانی از جزیره هرمز اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح سفرهای دریایی تا شب گذشته تردد یک میلیون و 650 هزار مسافر و گردشگر در تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور ثبت و در این مدت نیز 215 خودرو بین بنادر و سرزمین‌های اصلی جابه‌جا شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد گردشگری و سفرهایی دریایی در جزایر و بنادر استان هرمزگان درحال انجام است، از تردد روان خودرو و مسافران دریایی در تمامی بنادر و مبادی سفرهایی دریایی کشور خبر داد.

سرپرست اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به رصد میدانی به صورت شبانه روزی شناورها در حال خدمات رسانی هستند و خدمات مورد نیاز در مبادی مجاز معرفی شده به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌شود.

عفیفی‌پور افزود: از مردم خواهش می‌کنیم در مواجه با شرایط جوی نامساعد، صبور باشند و در این شرایط توصیه‌های کارشناسان ایمنی و فرماندهان شناورها را جدی بگیرند و به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجاز نیز استفاده نکنند.

گفتنی است؛ 35 ایستگاه همیار ناجی و 24 ایستگاه غواصی ویژه طرح نوروز 1403 در استان هرمزگان درنظر گرفته شده که در بنادر مسافری و گردشگری، اسکله‌ها، جزایر و سواحل استان مستقر هستند.

در کنار 10 مسیر مجاز برای تردد مسافران و گردشگران دریایی در این استان، سه مسیر پشتیبان و دو مسیر بین‌المللی به عنوان مسیرهای مجاز در ایام سفرهایی دریایی نوروز 1403 درنظر گرفته شده است.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه سال 1403 ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار