کد خبر: 1222840
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
معمای گم شدن المیرا زارعی معروف به نازگل، دانش‌آموز کلاس اول اصفهانی همچنان سر به مهر مانده است. یک ماه از گم شدن این کودک می‌گذرد و تحقیقات برای پیدا کردن او با بن‌بست مواجه شده است
حسین فصیحی
جوان آنلاین: معمای گم شدن المیرا زارعی معروف به نازگل، دانش‌آموز کلاس اول اصفهانی همچنان سر به مهر مانده است. یک ماه از گم شدن این کودک می‌گذرد و تحقیقات برای پیدا کردن او با بن‌بست مواجه شده است. 
ساعت حدود ۱۰ صبح روز جمعه، ۱۸ اسفندماه گذشته بود که خبر گم شدن نازگل در روستای دهکرم اصفهان پیچید. ساعتی قبل از آن نازگل به تنهایی داشت در حیاط خانه پدربزرگش بازی می‌کرد. پدربزرگ قبل از خروج از خانه آخرین کسی بود که نازگل را هنگام بازی دیده بود. آن زمان مادر نازگل همراه خاله‌های کودک داخل خانه مشغول کار بود و زمانی که متوجه شد صدای بچه از حیاط نمی‌آید خودش را به حیاط خانه رساند، اما خبری از نازگل نبود.
 بعد از آن مادر نازگل و خانواده شروع به جست‌وجوی او کردند، اما باز هم خبری از طفل نبود. خبر گم شدن نازگل در روستا پیچید و بعد از آن نیز اهالی، کوچه به کوچه و صحرا به صحرا را به دنبالش گشتند، اما انگار نازگل آب شده و به زمین رفته بود. 
 
 درخواست کمک از پلیس
پس از آن بود که خانواده نازگل پلیس را از ماجرا باخبر کردند. مادر نازگل به مأموران گفت: «نازگل تنها فرزند من است. وقتی او نوزادی پنج ماهه بود شوهرم فوت شد و از آن زمان نازگل تنها دلخوشی من در زندگی بود. ما ساکن روستای برسیان حوالی شهر زیار اصفهان هستیم، اما خودم اهل روستای دهکرم در همان حوالی هستم. یک روز قبل از گم شدن نازگل همراه او به خانه پدرم رفتم تا نازگل کنار پدربزرگ و مادربزرگش باشد و با بچه‌های خواهرم بازی کند.» وی در شرح ماجرای گم شدن نازگل هم گفت: «همه چیز به خوبی در حال سپری شدن بود. صبح روز جمعه نازگل از خواب بیدار شد و برای بازی به حیاط خانه رفت. او به تنهایی در حال بازی بود. قبل از آن پدرم همراه پسرخاله‌ام برای انجام کاری از خانه بیرون رفتند. آن زمان نازگل هنوز در حیاط بود، اما مدت زیادی از رفتن آن‌ها نگذشته بود که متوجه شدم نازگل ناپدید شده است.»
 
 آغاز تحقیقات
حمید چوپانی، پسرخاله مادر نازگل به خبرنگار ما می‌گوید: «در جریان بررسی‌های میدانی مشخص شد روستا به هیچ دوربین مداربسته‌ای مجهز نیست. در بررسی ساختمان‌های اطراف روستا دامداری وجود داشت که به دوربین مجهز بود، اما کیفیت تصاویر ضبط شده خیلی پایین بود و بررسی‌های تصاویر آن هم نتوانست سرنخی از ماجرا را به دست پلیس بدهد. در شاخه دیگری از بررسی‌ها اهالی دهکرم، روستا‌های اطراف و حتی شهر‌های دوردست برای کمک به پیدا کردن نازگل بسیج شدند و شروع به تجسس در بیابان‌ها و چاه‌های اطراف کردند. هر جایی که امکان داشت نازگل به آن سقوط کرده یا قدم به آن منطقه گذاشته باشد جست‌وجو شد، اما نتیجه‌ای دربر نداشت.»
چوپانی ادامه می‌دهد: «ما در فضای مجازی پویشی برای پیدا کردن نازگل به راه انداختیم و مردم از سراسر کشور با این پویش همراه شدند. عکس و فیلم‌هایی که از نازگل موجود بود در این پویش به اشتراک گذاشته شد. مردم خیلی با ما همدردی کردند و هنوز هم برای پیدا شدن نازگل تسلی می‌دهند. با وجود اینکه یک ماه از ماجرا گذشته است ما دست از تلاش برنداشته‌ایم.»
چوپانی در ادامه می‌افزاید: «این اتقاق تأثیر خیلی بدی روی اهالی روستا و روستا‌های اطراف گذاشته است، به طوری که مردم احساس امنیت نمی‌کنند و بچه‌هایشان را در خانه حبس کرده‌اند. بچه‌ها هم می‌ترسند در کوچه و حتی حیاط خانه‌شان بازی کنند. والدین خیلی نگران این موضوع هستند، اما کاری از دستشان برنمی‌آید.»
وی درباره شرایط روحی مادر نازگل هم می‌گوید: «از زمان گم شدن نازگل همه چیز برای او تمام شده و تنها چیزی که می‌تواند او را به زندگی امیدوار کند پیدا شدن دخترش است. تحمل این شرایط و چشم‌انتظاری برای مادر واقعاً دشوار است و فقط جسمی نحیف از او مانده است. هر کس که از راه می‌رسد از نازگل خبر می‌گیرد، اما حقیقت این است که خبری از او نیست.» 
او درباره آخرین وضعیت پرونده هم عنوان می‌کند: «پلیس چند روز قبل به خانه پدربزرگ نازگل، جایی که طفل گم شد، آمد و رفت و محل را بررسی کرد. افرادی هم در این باره احضار و از آن‌ها تحقیق شده است، اما هنوز هیچ موضوعی اعلام نشده و نمی‌دانیم که آیا نازگل زنده است یا اتفاقی برایش افتاده است. ما حتی از طریق رسانه‌ها از رئیس دستگاه قضا و فرمانده فراجا هم درخواست کمک کردیم و امیدوار بودیم این پرونده مثل پرونده‌های مشابه به صورت ویژه بررسی شود که این اتفاق نیفتاد.»
 
 سناریو‌های مطرح شده
در روستای دهکرم و روستا‌های اطراف آن افغانی‌های زیادی ساکن هستند برای همین یکی از گزینه‌های مورد نظر این بود که احتمال دارد حادثه‌ای شوم علیه نازگل از سوی اتباع رقم خورده باشد. اختلاف خانوادگی هم از گزینه‌های دیگری است که احتمال آن دور از ذهن نبود. یکی از اهالی روستا به خبرنگار ما می‌گوید: «بعد از فوت پدر نازگل که هفت سال قبل اتفاق افتاده، قرار بود ارثیه او به نازگل برسد که اختلاف‌هایی در این باره مطرح بود، از همین‌رو احتمال دارد که دامنه این اختلاف‌ها به حادثه‌ای منجر شده باشد.» 
از آنجا که کودکان مقابل اتفاق‌ها آسیب‌پذیرند، امکان بروز حادثه جنایی علیه آن‌ها هم وجود دارد، از همین رو این موضوعات از سوی پلیس در حال بررسی است.
 رئیس پلیس آگاهی اصفهان
بسیاری از خانواده‌ها سال نو را کنار هم جشن گرفتند، اما مادر نازگل تلخ‌ترین تحویل سال زندگی‌اش را سپری کرد. تلخی که در طول تعطیلات نوروز ادامه داشت و حالا با گذشت یک ماه از حادثه، کشنده‌تر از هر زمان دیگری ادامه دارد. در یک ماه گذشته یک پرسش تکراری وجود داشته و آن اینکه چرا نازگل تا حالا پیدا نشده است؟
سرهنگ حسین ترکی، رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که چرا بعد از گذشت یک ماه خبری از نازگل نشده است، می‌گوید: «از زمان وقوع حادثه تلاش پلیس برای کشف پرونده در جریان است، با این حال ما همچنان تحقیقاتمان را برای رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنیم.»
تردیدی وجود ندارد که مدافعان امنیت برای تولید و برقراری امنیت تلاش خود را به کار می‌گیرند، اما اینکه چرا در این پرونده تحقیقات پلیس راه به جایی نبرده، موضوعی است که باید از سوی پلیس دنبال شود. اینکه آیا اگر تجهیزات پلیس برای کشف جرائم نیاز به حمایت دارد باید حمایت‌های لازم در این باره صورت گیرد. 
با این حال گم شدن نازگل و بی‌خبری یک ماهه از او و از دست رفتن امنیت در شرق اصفهان موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.
برچسب ها: پلیس ، مفقودی ، پلیس آگاهی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
1
سلام.آیا اگه فردی با موقعیت اجتماعی یا سیاسی یاهر موقعیت با درجه بالاتری گم شده بود تا به الان نتیجه ای حاصل نشده بود؟بله قطعا تا الان پرونده به نتیجه رسیده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
0
الهی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار