کد خبر: 1222864
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت چند مستشار ایرانی بلندپایه منجر شد، نه تنها مقامات صهیونیست و امریکایی را وادار کرد نگرانی از خطر واکنش ایران را گوشزد کنند بلکه اعمال تدابیر امنیتی هم نشان داد رژیم صهیونیستی انتقام ایران را جدی تلقی می‌کند. ساکنان اراضی اشغالی هم وحشت‌زده از آینده ناامن، به جمع‌آوری آذوقه و برداشت پول از بانک روی آوردند. 
مهرزاد اصغریان
جوان آنلاین: اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت چند مستشار ایرانی بلندپایه منجر شد، نه تنها مقامات صهیونیست و امریکایی را وادار کرد نگرانی از خطر واکنش ایران را گوشزد کنند بلکه اعمال تدابیر امنیتی هم نشان داد رژیم صهیونیستی انتقام ایران را جدی تلقی می‌کند. ساکنان اراضی اشغالی هم وحشت‌زده از آینده ناامن، به جمع‌آوری آذوقه و برداشت پول از بانک روی آوردند. 
 
عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که اگر ایران موشک‌های مستقیم به اسرائیل شلیک کند، تعجب نخواهد کرد. الکسوس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی مرکزی امریکا (سنتکام) هم در موضع‌گیری مشابه معتقد است: «نیرو‌های ما ممکن است پس از هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه در معرض تهدید ایران و عوامل آن قرار گیرند. حمله روز دوشنبه ممکن است انگیزه‌ای برای حملات مجدد به پایگاه‌های ما در عراق و سوریه باشد.» تارنمای آکسیوس به نقل از مقامات امریکایی و صهیونیست گزارش کرده است که دولت بایدن و اسرائیل بسیار نگران هستند که ایران برای یک حمله قریب‌الوقوع آماده می‌شود. این رسانه امریکایی نوشت: «حمله مستقیم ایران به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و می‌تواند به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود.» همزمان با این تحولات، مقامات رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند به حالت آماده‌باش درآیند و وسایل ضروری را آماده کنند. چنین اظهاراتی، فقط ویترینی از وضعیتی است که به دنبال حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در اراضی اشغالی رقم خورده است. از دوشنبه گذشته و هشدار ایران به ویژه پیام صریح رهبر معظم انقلاب در هشدار به اشغالگران، زندگی آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دستخوش آشفتگی شده است. رسانه‌های این رژیم روز پنج‌شنبه اعلام کردند که سیستم‌های اخلال و پارازیت بر جی‌پی‌اس در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین فعال شده است. این اقدام در چارچوب تلاش‌ها برای کاهش خسارت‌های انتقام ایران و کاستن از خطرات حمله با موشک‌های پرسه زن، پهپاد و موشک‌های هدایت شونده انجام شده است. ارتش رژیم صهیونیستی هم از ترس حمله ایران، محموله‌های بزرگی از سلاح و مهمات را از پادگان‌ها در «بئرالسبع» به دیگر نقاط نقب منتقل کرده است. علاوه بر این، ویدئوی انتقال یک محموله سنگین با حمایت خودرو‌های پلیس به سمت شهر دیمونا که مرکز تحقیقات هسته‌ای نِگِو (نیروگاه اتمی دیمونا) در حاشیه این شهر قرار دارد، هم در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، تجهیزات جنگ الکترونیک زیادی وارد نیروگاه هسته‌ای دیمونا شده است. در عرصه دیپلماتیک هم صهیونیست‌ها وضعیت توأم با ثباتی ندارند. یدیعوت آحارانوت گزارش داد به دنبال رایزنی واحد امنیت وزارت خارجه و شاباک، اسرائیل ۲۸ سفارتخانه و نمایندگی خود را از بیم پاسخ ایران از جمله نمایندگی‌های این رژیم در مصر، بحرین، اردن، مغرب، آنکارا، استانبول و ترکمنستان تخلیه می‌کند. شبکه الجزیره روز جمعه نوشت که تمامی سفارتخانه‌های اسرائیل در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد از نمایندگان و دیپلمات‌های اسرائیلی خواسته شد در خانه‌های‌شان بمانند. شبکه ۱۴ اسرائیل روز گذشته خبر داده بود ارتش این رژیم از بیم پاسخ ایران تمامی مرخصی‌های آخر هفته نظامیان خود را لغو کرده است. رسانه‌های اسرائیلی پیش از این از آماده‌باش نیروی هوایی این رژیم از بیم پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله به بخش کنسولی سفارت خود در دمشق خبر داده بودند. 
 
 ایران، مصمم‌تر از قبل
الون بن دیوید، مفسر نظامی کانال ۱۳گفته که در اسرائیل می‌داند که ایرانی‌ها این بار مصمم‌تر از قبل هستند. مایر لیتبک، مورخ صهیونیست خاورمیانه و اسلام و رئیس مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه تل‌آویو می‌گوید: «ایران می‌تواند به سفارت اسرائیل و گردشگران اسرائیلی به شکل گسترده حمله کند و برای ترور مقامات ارشد اسرائیل تلاش می‌کند.» وی افزود: «نمی‌توان متوجه شد که آیا طرف مقابل واکنش گسترده‌تری نشان می‌دهد یا خیر. در حال حاضر به نظر می‌رسد که آن‌ها خواهان جنگ نیستند، اما ایران واکنش نشان خواهد داد و از آن بدون واکنش عبور نخواهد کرد.» این هشدار‌ها باعث شده در قدس اشغالی تخلیه زیارتگاه‌ها، کتب مذهبی و آثار باستانی آغاز شد. شهرداری‌های تل‌آویو، رعنانا و حولون نیز در بیانیه‌های از آمادگی خود برای هر وضعیت اضطراری خبر دادند. پناهگاه‌های شهر‌های بزرگ صهیونیست‌نشین با دستور مدیریت جبهه داخلی باز شده است. مدیران شهرک‌های صهیونیست‌نشین، برای آمادگی کامل برای وضعیت اضطراری و فوق‌العاده، دستوراتی را از ارتش، نیروی هوایی و فرماندهی منطقه شمال ارتش دریافت کرده‌اند. 
وبگاه صهیونیست والانیوز روز پنج‌شنبه گزارش کرد که اسرائیلی‌ها بعد از تهدید ایران به انتقام به سمت فروشگاه‌ها هجوم آورده و در حال ذخیره مواد اساسی مورد نیاز خود هستند و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ صف‌های طولانی تشکیل شد و قفسه‌ها به سرعت خالی شدند. بیمارستان‌های اسرائیلی هم برای عملیات اضطراری آماده می‌شوند. بیمارستان ایچیلوف در تل‌آویو تیم‌های پزشکی را در آخر هفته در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد. مرکز پزشکی شبا و بیمارستان بیلینسون در مرکز اسرائیل تیم‌های اضطراری را برای تقویت بیمارستان‌های شمال اسرائیل در صورت تلفات گسترده ترتیب می‌دهند.» وحشت شهرک نشین‌های اشغالگر از واکنش ایران به جایی رسیده است که برای ذخیره مواد غذایی و آب به فروشگاه‌ها یورش برده‌اند و به دنبال تأمین منبع برق اضطراری هستند. با این همه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیازی به خرید موتور برق، ذخیره کردن مواد غذایی و بیرون کشیدن اموال از بانک‌ها و برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز نیست. اگر به صورت رسمی اتفاقی بیفتد، بلافاصله تغییرات اعمال می‌شود. همچنین، ارتش پس از مشاهده وحشت و سراسیمگی ساکنان برای کاهش آشفتگی موجود و آرام کردن وضعیت، اعلام کرده است که هیچ هشداری دریافت نکرده و هیچ دستورالعملی صادر نکرده‌اند. 
 
 منتظر فرمان رهبر انقلاب هستیم
زیاد النخاله، دبیرکل جنش جهاد اسلامی فلسطین و ابوفدک المحمداوی، معاون سازمان و رئیس ستاد حشدالشعبی عراق که در راهپیمایی روز جهانی قدس تهران شرکت کردند، بر حمایت از ایران تأکید کردند. النخاله به المیادین گفت: «محور مقاومت برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در اوج آمادگی خود قرار دارد. محور مقاومت از ایران تا عراق، یمن، سوریه تا فلسطین متحد است و بر وحدت و یکپارچگی میدان تأکید می‌کند.» ابوفدک المحمداوی هم تصریح کرد: «خون بر شمشیر پیروز است، غزه پیروز خواهد شد و رژیم اشغالگر نابود می‌شود. ما امروز علاوه بر اینکه برای مشارکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به اینجا آمده‌ایم، در اینجا هستیم تا به ملت ایران، سپاه پاسداران و خصوصاً رهبر انقلاب تسلیت بگوییم.» ابوفدک با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به محل کنسولگری ایران در دمشق تأکید کرد: «این اقدام نه تنها یک خودکشی برای اسرائیل است بلکه اعلام فروپاشی این رژیم است. قطعاً آنچه امروز در میان تمامی گروه‌های محور مقاومت در یمن، عراق، لبنان و فلسطین و همچنین جمهوری اسلامی ایران در جریان است، اعلام زوال اسرائیل است و ما منتظر دستور رهبر انقلاب هستیم که چه باید بکنیم، ما امروز منتظر این دستور هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار