کد خبر: 1223491
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
ستایشی اعلام کرد؛
سخنگوی قوه قضاییه برنامه‌های قوه قضاییه به منظور تحقق شعار سال را اعلام کرد و توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی و پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان ارایه داد.
جوان آنلاین: نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه با حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

سخنگوی قوه قضائیه در این نشست درباره برنامه قوه قضائیه به منظور تحقق شعار سال، گفت: رهبری معظم انقلاب از ما مسؤولان انتظار عمل کردن به شعارها را دارند لذا تلف کردن زمان پیرامون ابعاد تئوریک شعارها راه رسیدن به ابعاد آن را دشوار می‌سازد. به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید نیازمند مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است لذا رفع موانع تولید برای مردم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی افزود: قوه قضائیه خود را از مخاطبان اصلی موضوع دانسته است و معتقدیم که همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی این راه است. در موضوع عفو مورد نظر رهبری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات رژیم منحوس و نجس صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه خوی وحشی‌گری و خباثت‌های خود خدوم‌ترین فرماندهان و مستشاران ایرانی را در قاعده‌مندترین محیط بین‌المللی، رسماً و علناً و در مقابل چشم جهانیان ترور کرد.

ستایشی افزود: این تروریست‌های شرور به گمان ترور فرماندهان غیور مقاومت و کاهش حجم مطالبه ملت‌ها دست به چنین جنایاتی زده‌اند، اما غافل از اینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف بیش از پیش نزدیک شده است و روز موعود بدون اسرائیل تحقق یافتنی است گرچه پاسخ قاطع علیه این غده چرکین محقق خواهد شد، اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی باید همزمان در ابعاد بین‌المللی دنبال شود.

آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و اجرای احکام در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان اظهار کرد: پرونده‌های متعددی نسبت به این شرکت مطرح شده همچنین این شرکت نیز شکایاتی داشته است.

وی گفت: این پرونده برای آنکه مورد رسیدگی و امعان نظر واقع شود، بنا به تدبیر مقام قضائی استان تجمیع شده است و این پرونده‌ها به شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع و در حال رسیدگی و تحقیقات مقدماتی است. قرار است اجرای امر به هیأت سه نفره کارشناسی فرستاده شده است و این نظریه کارشناسی ابلاغ شده است. نظریه تکمیلی هم داده شده است. به اطراف پرونده ابلاغ شده است. تحقیقات مقدماتی به زودی انجام و آخرین دفاع اخذ می‌شود و پس از صدور قرار نهایی به مرجع ذیصلاح ارجاع می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در این زمینه ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین اقدامات مجدانه قوه قضائیه و دادگستری کل استان اصفهان شرکت یاد شده در حال بهره برداری و تولید محصولات است و فرایند تولید متوقف نشده است و این برای ما بسیار ارزشمند است.

تشکیل ۲ پرونده درباره آبگرفتگی‌های اخیر در اهواز

ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد آب گرفتگی‌ها در استان خوزستان و شهر اهواز گفت: با توجه به بهداشت عمومی شهروندان استان خوزستان به ویژه شهر اهواز در حوزه آبگرفتگی‌های اخیر دو پرونده برای دو دستگاه مسئول تشکیل دادیم، پرونده‌های مطروحه در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر اهواز مورد رسیدگی است هر دو پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است و برای تکمیل تحقیقات دستورات لازم به مبانی ذی ربط داده شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه این امر تخصصی در صورتی که وصف مجرمانه پیدا کند در شمول وظایف قوه قضائیه است از باب نظارتی که بر فرایندها داریم با توجه به اینکه موضوع تخصصی است و دولت هم نهایت تلاش خود را برای کاهش مشکلات به عمل می‌آورد این موضوع هم در شورای تأمین استان خوزستان مطرح شده و مقرر شده دستگاه‌های نظارتی همچون بازرس کل استان گزارشی از سنوات گذشته تاکنون تهیه کند در صورتی که احراز کنیم جرم و ترک فعلی انجام شده است حتماً برای این افراد پرونده قضائی تشکیل و اقدامات قضائی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق شاهد این مشکلات نباشیم، خدمت مردم استان خوزستان و شهر اهواز عرض ادب می‌کنیم و امیدواریم عذر ما را در در این حوزه حداقل در بخشی که از وظایف ما است پذیرا باشند.

آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: شکات این پرونده قابل توجه هستند و تا کنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این زمینه طرح شکایت کردند و پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: دادستان و سرپرست ناحیه ۵ تهران در حال رسیدگی و نظارت بر روی پرونده هستند و رئیس قوه قضائیه تاکید کرده است از تمام ظرفیت قانونی برای استرداد حقوق شکات استفاده شود.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: اقدامات خوبی برای شناسایی اموال متهم انجام شده است و مرتبطین وی انجام و بخشی از اموال توقیف شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار