کد خبر: 1224327
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تاریخ‌سازی با پایان دادن به سلطنت بایرن
لورکوزن با بالا بردن جام قهرمانی به سلطنت بایرن پایان داد. گرفتن تاج و تخت بوندس‌لیگا از مونیخی‌ها که ۱۱ دوره قهرمانی پی‌درپی را در کارنامه داشتند، کار چندان ساده‌ای نبود. با وجود این ژابی آلونسو ضمن تاریخ‌سازی با لورکوزن به دوران حکومت بایرن در سطح اول فوتبال آلمان پایان داد
شمیم رضوان

جوان آنلاین: لورکوزن با بالا بردن جام قهرمانی به سلطنت بایرن پایان داد. گرفتن تاج و تخت بوندس‌لیگا از مونیخی‌ها که ۱۱ دوره قهرمانی پی‌درپی را در کارنامه داشتند، کار چندان ساده‌ای نبود. با وجود این ژابی آلونسو ضمن تاریخ‌سازی با لورکوزن به دوران حکومت بایرن در سطح اول فوتبال آلمان پایان داد. موفقیتی که لورکوزن به پاس قدردانی آن، خیابان منتهی به بای‌آره‌نا را از سرمربی اسپانیایی تغییر داد تا اتوبوس ژابی آلونسو از خیابان خودش وارد استادیوم شود. بی‌شک روزی که لورکوزن سکان هدایت خود را به دست ژابی سپرد، تصور هر موفقیتی را داشت جز پایان دادن به سلطه بایرن در بوندس‌لیگا و کسب عنوان نخستین قهرمانی در بوندس‌لیگا بعد از ۱۲۰ سال، اما ظهور پدیده‌ای به نام ژابی آلونسو در دنیای مربیگری، تمام معادلات بوندس‌لیگا را تغییر داد و ثابت کرد اسپانیا جز پپ، آرتتا و انریکه، مربیان بادانش و کاربلد دیگری هم دارد که بتواند نظر دنیا را به خود جلب کند، مربی، چون ژابی که نخستین قهرمانی لورکوزن در بوندس‌لیگا را برای این تیم به ارمغان آورد. قهرمانی که حتی بایرن‌مونیخ هم آن را تبریک گفت. درست از زمانی که لورکوزن نیم‌فصل نخست را بدون هیچ باختی پشت سر گذاشت، می‌شد دریافت که قرار است اتفاقات تازه‌ای در بوندس‌لیگا رخ دهد. اما کسب عنوان قهرمانی، آن‌هم در فاصله پنج هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ شاید اندکی خوشبینانه بود. با وجود این لورکوزن با برتری ۵ بر صفر مقابل وردربرمن در هفته بیست و نهم قهرمانی زودهنگام خود را با هوادارانش جشن گرفت، آن‌هم در شرایطی که شکست‌ناپذیری خود را تا لحظه قهرمانی حفظ کرد. اما جالب‌تر اینکه لورکوزن حتی مساوی‌هایش در این فصل (چهار) از تعداد باخت‌های بایرن (شش) هم کمتر بود و این نشان از اقتدار کامل ژابی و شاگردانش در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا دارد. 
لورکوزن کمتر از یک هفته بعد از آنکه اولین مسافر فینال جام حذفی آلمان موسوم به دی‌اف‌بی پوکال شد، توانست با کسب ۷۹ امتیاز از ۲۵ پیروزی، چهار تساوی و همچنین اختلاف ۱۶ امتیازی با بایرن‌مونیخ و اشتوتگارت، تیم دوم و سوم جدول نسخه بوندس‌لیگا را بپیچد و برای نخستین بار قهرمانی در سطح اول فوتبال آلمان را جشن بگیرد. اما گویا این چیزی نیست که بتواند برای ژابی آلونسو کافی باشد و او را راضی کند: «اکنون زمان لذت بردن از این قهرمانی است. برای من افتخار است که اینجا کار می‌کنم. احساس باور نکردنی دارم. شاید همه چیز برایم کمی سریع رخ داد و به زمان بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم چه چیزی به دست آورده‌ایم. این یک لحظه فوق‌العاده برای همه ما در لورکوزن است. من عناوین زیادی در دوران فوتبالم کسب کردم، اما نخستین قهرمانی با لورکوزن در بوندس‌لیگا تاریخی است، ولی بیشتر از این می‌خواهیم و به دنبال قهرمانی در جام حذفی و لیگ اروپا هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار