کد خبر: 1224351
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در ماه شوال و پیش از آغاز مناسک حج تمتع، بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره عازم سرزمین وحی شوند.

جوان آنلاین: بعد از سال‌ها انتظار، خبر ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده به‌صورت جدی در سال گذشته مطرح و از ۲۲ آذر ماه ثبت‌نام از اولویت‌های یک تا ۶۰۰ که نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده بودند، آغاز شد، اما با طولانی شدن زمان صدور مجوز برای ورود هواپیما‌های ایران به عربستان، اعزام زائران عمره به طور کلی لغو شد و وجوه پرداختی به آن‌ها بازگردانده شد.

به گزارش تسنیم، اما سازمان حج و زیارت اعلام کرده که عربستان مجوز پرواز‌های هواپیمایی ایران را صادر کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ۳ اردیبهشت، اعزام زائران بعد از ۸ سال انتظار آغاز خواهد شد.

بر این اساس، طبق اظهارات غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، در تاریخ مذکور، با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر ۵۰۰ زائر به فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و ۴ هتل در مکه و ۶ هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

در این دوره عمره‌گزاران از استان‌های مختلف به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. پرواز‌ها برای یک دوره ۱۰ روزه برنامه‌ریزی شده است و مجموعاً بیش از ۵۰۰۰ نفر در ماه شوال زائر عمره خواهند بود.

به گفته سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز، علاوه بر فراهم کردن مقدمات اعزام، دربخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل هماهنگی و امکانات لازم برای این سفر معنوی تدبیر شده است.

هزینه این سفر، ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار