کد خبر: 1226137
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خوشحالی لاپورتا از ماندن هرناندز
درحالی‌که بسیاری منتظر معرفی جانشین او بودند، یک جلسه مهم در منزل خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا با حضور دکو مدیر ورزشی و ژاوی سرمربی برگزار شد و همه چیز تغییر کرد؛ ادامه حضور ژاوی به عنوان سرمربی تا تابستان ۲۰۲۵! همین تصمیم باعث شد برخی از اعضای هیئت‌مدیره اعتراض کنند و خواستار شفاف‌سازی لاپورتا شوند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: ادامه همکاری ژاوی هرناندز با بارسلونا، موافقان و مخالفان را مقابل هم قرار داد. اوایل بهمن‌ماه و بعد از باخت به ویارئال، سرمربی آبی‌واناری‌ها اعلام کرد در پایان فصل به همکاری‌اش با این تیم پایان خواهد داد. درحالی‌که بسیاری منتظر معرفی جانشین او بودند، یک جلسه مهم در منزل خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا با حضور دکو مدیر ورزشی و ژاوی سرمربی برگزار شد و همه چیز تغییر کرد؛ ادامه حضور ژاوی به عنوان سرمربی تا تابستان ۲۰۲۵! همین تصمیم باعث شد برخی از اعضای هیئت‌مدیره اعتراض کنند و خواستار شفاف‌سازی لاپورتا شوند. گفته می‌شود ژاوی برای ماندن در بارسا خواستار حفظ تمامی بازیکنان و همچنین خرید ستاره‌های جدید شده است. حال آنکه مشکلات شدید اقتصادی کاتالان‌ها همچنان ادامه دارد، ولی گویا رئیس باشگاه قول برآورده کردن این خواسته‌ها را به ژاوی داده است. سرمربی بارسا دلایل تصمیمش برای ماندن در جمع آبی‌واناری‌ها را در نشست خبری تشریح کرد: «همیشه سعی می‌کنم بهترین کار را برای باشگاه انجام دهم و مهم‌ترین چیز همین است. وقتی با رئیس ملاقات کردم و شرایط را به او توضیح دادم، او به من پیشنهادی عالی داد. اعتماد رئیس، هیئت مدیره و حمایت بازیکنان در تغییر عقیده‌ام بسیار مهم بود. این یک تصمیم ساده و آسان نبود. من در آن زمان معتقد بودم که بهترین اتفاق برای باشگاه، رفتن من است، اما شرایط تغییر کرده و اکنون فکر می‌کنم بهترین اتفاق برای بارسا ادامه دادن من است. در سه ماه گذشته بازیکنان و کادرفنی با هم صحبت کرده‌اند و به همه آن‌ها ایمان دارم. تغییر عقیده عاقلانه است و من مشکلی ندارم. انرژی و میل زیادی برای کار کردن دارم. می‌بینم که هواداران نیز خوشحال هستند. این ترکیبی از چیز‌هایی بود که باعث شد این تصمیم را بگیرم و مهم‌تر از همه اینکه اعتماد رئیس و دکو را دارم. لاپورتا و دکو می‌دانستند اگر بروم یک یورو هم نمی‌گیرم. شایعه گرفتن غرامت برای لطمه زدن به شخصیت من است. من هرگز از باشگاه چنین چیزی نخواستم.» لاپورتا، رئیس باشگاه با اینکه با مخالفت اعضای هیئت‌مدیره مواجه شده، ولی با خوشحالی از ماندن ژاوی صحبت می‌کند: «ژاوی یک هوادار غیرقابل انکار بارسلوناست. شرایط برای تیم پیچیده بود، اما ما مربی داریم که همیشه به بهترین‌ها برای باشگاه فکر می‌کند. این تیمی است که جوانی و تجربه را با هم ترکیب کرده است، بنابراین باشگاه به ژاوی نیاز دارد. بازیکنان به مرجعی مانند ژاوی در رختکن نیاز دارند. هیئت مدیره و هواداران بارسلونا نیز به ژاوی اعتماد کامل دارند. حفظ و ثبات یک پروژه، اتفاقی خوب است.»
ژاوی از نوامبر ۲۰۲۱ سکاندار بارسا شده و این تیم با هدایت او یک قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا را تجربه کرده است. بااین‌حال کاتالان‌ها در این فصل از لیگ قهرمانان و کوپادل‌ری حذف شدند و شانس کمی برای فتح لالیگا دارند.

برچسب ها: ژاوی ، فوتبال ، بارسلونا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار