کد خبر: 1227239
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج (سخت درمان) ایرانیان گفت: در زمان حاضر بیش از ۹۷ درصد از این بیماری‌ها زیر پوشش بیمه‌ها و مراکز خیریه قرار دارد.

جوان آنلاین: علیرضا ایرج پور روز پنجشنبه به مناسبت «هفته سلامت» در جمع خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان با بیان اینکه رایج‌ترین بیماری‌های سخت درمان شامل ۱۴ بیماری می‌شود، افزود: در زمان حاضر ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های سخت درمان توسط وزارت بهداشت و بیمه سلامت، تامین اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر بیماری که زندگی فرد را تهدید یا کیفیت زندگی او را مختل کند باید جزو بیماری‌های سخت درمان در نظر گرفته شود و با این تعریف دامنه بیماری‌ها بسیار گسترده می‌شود.

به گفته وی، بیماری‌های مُزمن که امکان درمان قطعی، بهبود و برگشت به وضعیت اولیه را ندارند بعنوان مبنا قرار داده شده و در زمان حاضر رایجترین آن‌ها شامل ۱۴ بیماری است که بیش از ۹۷ درصد آن‌ها تحت پوشش قرار دارند.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج ایرانیان گفت: این کانون در راستای افزایش سطح کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت درمان و خانواده‌هایشان، خدمات مشاوره روانشناسی، توانبخشی، آزمایشگاهی و تشخیصی، مددکاری اجتماعی، مراقبت در منزل، آموزشی، حقوقی، مراقبت معنوی، امانت دهی و پذیرش تجهیزات پزشکی و اسکان همراه بیمار را بصورت رایگان یا با تخفیف ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: کانون حمد ایرانیان بعنوان نهادی غیرانتفاعی، غیردولتی و غیر سیاسی با تاکید بر رویکرد بین رشته‌ای، یکی از نخستین سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و حمایتی تسکینی به بیماران سخت درمان در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج ایرانیان اظهار داشت: بیماری‌های تحت پوشش کانون شامل دیابت پیشرفته، نارسایی مزمن کلیه، نارسایی پیشرفته قلبی- تنفسی، ام اس، ضایعات نخاعی، بیماری‌های روانی، سرطان، آلزایمر و صدمات شدید سر، سوختگی و بیماری پروانه‌ای است که بمنظور بهبود کیفیت زندگی آن‌ها مجموعه‌ای از حمایت‌ها و مراقبت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ارائه می‌شود.

ایرج‌پور با بیان اینکه مرکز موسسه مردم نهاد حمد ایرانیان در اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: محدوده فعالیت این کانون بر اساس پروانه وزارت کشور فرا استانی و برای استان‌های اصفهان، تهران و قم است که قابلیت گسترش به سایر استان‌ها و برون مرز را هم دارد.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان افزود: این کانون بر آن است تا مرجعیت شناسایی و ارائه حمایت و مراقبت‌های تسکینی از بیماران سخت درمان و خانواده‌های آن‌ها و همچنین تامین مشاوره مراکز و موسسه‌های خیریه حوزه سلامت در استان‌های اصفهان، تهران و قم و بتدریج سایر استان‌های کشور را با مشارکت بین بخشی بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت شناسایی و حمایت از بیماران و خانواده‌های مبتلا به بیماری‌های سخت درمان بر عهده این کانون است، گفت: شناسایی و سازماندهی بیماران صعب‌العلاج، حمایت اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و مراقبت‌های مرتبط با کودکان، زنان و مردان مبتلا به بیماری‌های سخت درمان و خانواده‌های آن‌ها جزو ماموریت‌های آینده این کانون محسوب می‌شود.

یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان «هفته ملی سلامت» و شعار امسال این هفته «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» اعلام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار