کد خبر: 1228246
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

جوان آنلاین: کانال تحلیل اقتصادی در ایتا مطلبی با عنوان گام نهایی در انسداد راهبردی رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نوشت:

فرمانده سپاه، و پیش از آن مقاومت ملی یمن از راهبرد جدید خود مبنی بر انسداد دریایی مدیترانه بر رژیم اشغالی سخن گفته اند. در این یادداشت کوتاه، نگاهی اجمالی داریم به نقش این دریا در تجارت این رژیم.

دریای مدیترانه از سه کریدور، شریان تامین تجارت اسرائیل از مبدأ حامیان غربی آن است:

باکو آذربایجان- تفلیس گرجستان- جیهان(استان آدانا) ترکیه- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در غرب سرزمینهای اشغالی: این مسیر شامل انتقال نفت از آذربایجان(٤٣% نفت اشغال‌گران) با واسطه‌گری ترکیه و نیز صادرات گسترده ترکیه( ۹میلیار دلار) به رژیم صهیونیستی است.

گام نهایی در انسداد راهبردی رژیم صهیونیستی

آمریکای شمالی- اقیانوس آتلانتیک شمالی- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود: این کریدور مهمترین مسیر دریایی تامین کالاهای مورد نیاز اشغال‌گران توسط دولت آمریکا است که از ۱۲.۷ میلیارد دلار صادرات قاره آمریکای شمالی به رژیم صهیونیستی، ۱۱.۷ میلیارد دلار سهم کشور آمریکاست و کالاهای متنوعی را از مسیر فوق برای اشغال گران تأمین میکند.

اروپا-دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در سرزمین‌های اشغالی: اروپا از طریق این کریدور، حدود ۴۰% کالاهای وارداتیِ رژیم اشغال‌گر را تأمین می‌کند که عمدتا شامل محصولات کشاورزی، مواد شیمایی، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل است.

بعد از انسداد دریای سرخ و کریدور آی‌مِک، ناامن سازی دریای مدیترانه می تواند، رژیم را در خفگی تجاری قرار دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار